Στρογγυλό: Το μοναδικό σχολείο της Ελλάδας που έφερε το μέλλον στο παρόν, βρίσκεται στο Μπραχάμι
Ενδιαφεροντα

Στρογγυλό: Το μοναδικό σχολείο της Ελλάδας που έφερε το μέλλον στο παρόν, βρίσκεται στο Μπραχάμι

Στρογγυλό: Το μοναδικό σχολείο της Ελλάδας που έφερε το μέλλον στο παρόν, βρίσκεται στο Μπραχάμι

Το δημόσιο σχολείο του Αγίου Δημητρίου (Μπραχάμι), (γνωστό και ως Στρογγυλό λόγω του σχήματός του), σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Τάκη Χ. Ζενέτο την περίοδο 1969-1972, ενώ η κατασκευή του ξεκίνησε το 1972 και ολοκληρώθηκε το 1974.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Το κτήριο αυτό έχει σχολιαστεί για το ασυνήθιστο για τα ελληνικά δεδομένα σχήμα του και για τις μπετονένιες περσίδες ηλιοπροστασίας, ενώ έχουν δημιουργηθεί αρκετές ιστορίες για το Στρογγυλό από κατοίκους της περιοχής και μαθητές.

Το δημόσιο σχολείο του Αγίου Δημητρίου (Μπραχάμι), (γνωστό και ως Στρογγυλό λόγω του σχήματός του), σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Τάκη Χ. Ζενέτο την περίοδο 1969-1972.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου κτηρίου δεν αντιμετωπίσθηκε από τον Ζενέτο απλά ως μία κτηριολογική επίλυση σύμφωνα με της ανάγκες εκείνης της εποχής. Η σημαντικότερη επιδίωξή του ήταν η διατύπωση και η μακροπρόθεσμη εφαρμογή της προβληματικής του όσον αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα.

Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου κτηρίου δεν αντιμετωπίσθηκε από τον Ζενέτο απλά ως μία κτηριολογική επίλυση σύμφωνα με της ανάγκες εκείνης της εποχής. Η σημαντικότερη επιδίωξή του ήταν η διατύπωση και η μακροπρόθεσμη εφαρμογή της προβληματικής του όσον αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα, ύστερα από μία σημαντική προσωπική έρευνα διάρκειας 6 μηνών της διεθνούς εκπαίδευσης, τόσο με τη μορφή που είχε τότε όσο και με τις μεταβολές που θα υποστεί κυρίως με την εφαρμογή των νέων τεχνολογικών μέσων.

Ο Ζενέτος αντιλήφθηκε ότι το μοντέλο της γραμμικής διάταξης των αιθουσών, που συνδέονται με έναν εξωτερικό διάδρομο, «συμβατικό σύστημα που μένει αναλλοίωτο επί 150 χρόνια».

Ο Ζενέτος αντιλήφθηκε ότι το μοντέλο της γραμμικής διάταξης των αιθουσών, που συνδέονται με έναν εξωτερικό διάδρομο, «συμβατικό σύστημα που μένει αναλλοίωτο επί 150 χρόνια», είναι το μοναδικό αποδεκτό σύστημα από τον ΟΣΚ σε αντίθεση με μία ρηξικέλευθη πρόταση σχεδιασμού του κτηριολογικού προγράμματος η οποία πολύ δύσκολα θα γινόταν δεκτή, όπως και έγινε, καθώς οι αρμόδιοι του οργανισμού δέχθηκαν τη λύση του αφού μπορούσε να φιλοξενήσει και ένα παραδοσιακό σχολείο. Έτσι, διατηρεί αυτή την αρχή την οποία προσπαθεί να προσαρμόσει στην προβληματική του, χρησιμοποιώντας και ως δεδομένο ότι το κτήριο είναι ένα «εργαλείο μετάβασης» από το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα σε ένα μελλοντικό. Ως εκ τούτου, το κτήριο θα έχει την απαραίτητη ευελιξία να προσαρμόζεται στις εκάστοτε αλλαγές και ανάγκες της εκπαίδευσης, κυρίως αλλαγές οι οποίες θα επηρεάζονται από την εξέλιξη της τεχνολογίας, όπως είχε ήδη προβλέψει ο Ζενέτος από εκείνη την εποχή.

Το κτήριο θα έχει την απαραίτητη ευελιξία να προσαρμόζεται στις εκάστοτε αλλαγές και ανάγκες της εκπαίδευσης, κυρίως αλλαγές οι οποίες θα επηρεάζονται από την εξέλιξη της τεχνολογίας, όπως είχε ήδη προβλέψει ο Ζενέτος από εκείνη την εποχή.

Σύμφωνα με τον Ζενέτο η μετάβαση από το ισχύον σύστημα εκπαίδευσης στο μελλοντικό πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο συγκεκριμένο σχολείο σε 3 φάσεις.

Η κτηριολογική διάταξη υπαγορεύθηκε σύμφωνα με τον Ζενέτο από τα εξής 4 δεδομένα:

α) τις υπάρχουσες συνθήκες της χώρας, όσον αφορά τα τεχνο-οικονομικά μέσα για μελέτες και κατασκευές κτηρίων

β) τις μεθόδους διδασκαλίας της εποχής

γ) τις προβλεπόμενες αλλαγές των μεθόδων, των μέσων διδασκαλίας αλλά και του αριθμού των μαθητών ανά ομάδα

δ) την υψηλή διάρκεια ζωής των κατασκευών με τα υπάρχοντα μέσα

Σύμφωνα με τον Ζενέτο η μετάβαση από το ισχύον σύστημα εκπαίδευσης στο μελλοντικό πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο συγκεκριμένο σχολείο σε 3 φάσεις. Στην 1η φάση τοποθετούνται 3 αυτόνομες μονάδες των 160 ατόμων (40 ανά τάξη) γύρω από τον πυρήνα των μελλοντικών οπτικοακουστικών χρήσεων. Η κτηριολογική οργάνωση εξυπηρετεί τις ανάγκες του συμβατικού προγράμματος διδασκαλίας. Στη 2η φάση διατηρούνται οι 3 μονάδες με 120 άτομα (30 ανά τάξη), και προβλέπεται πειραματική λειτουργία των ψηφιακών μέσων στη διδασκαλία, ενώ στην 3η φάση υπάρχουν 2 μονάδες των 120 ατόμων (20 ανά τάξη) με πλήρη λειτουργία των νέων τεχνολογικών μέσων στη διδασκαλία.

Βέβαια, το σχέδιο αυτό είναι αντιπροσωπευτικό, αν και αρκετά επεξεργασμένο, δεν περιμένει ο Ζενέτος την πλήρη υλοποίηση του, αλλά εκφράζει τις συνθήκες και τη λογική που θεωρεί ο ίδιος πως θα υπάρχουν στην τελική φάση υλοποίησης.

Εκτός από τα σχέδια τα οποία ήταν απαραίτητα για την κατασκευή του σχολείου, ο Ζενέτος παράλληλα με τη μελέτη για τη μετάβαση στις διαφορετικές φάσεις εκπαίδευσης πραγματοποίησε και ένα σχέδιο στο οποίο δείχνει τις μελλοντικές πληρώσεις του ψηφιακού πυρήνα του σχολείου με χώρους κυκλωμάτων τηλεόρασης, εγκαταστάσεις ολογραφικών προπλασμάτων, χώρους τεχνικού προσωπικού κ.ά. Βέβαια, το σχέδιο αυτό είναι αντιπροσωπευτικό, αν και αρκετά επεξεργασμένο, δεν περιμένει ο Ζενέτος την πλήρη υλοποίηση του, αλλά εκφράζει τις συνθήκες και τη λογική που θεωρεί ο ίδιος πως θα υπάρχουν στην τελική φάση υλοποίησης.

ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ Facebook

Πηγή: el.wikipedia.org

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Ακολουθήστε το Diaforetiko στο Google news Google News

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Ενδιαφεροντα

«Ποιο Πάσχα, ποια γιορτή, ποια χαρά, μου λείπεις όσο δεν φαντάζεσαι» – Ραγίζει καρδıές η μητέρα της αδικοχαμένης Έμμας
Ενδιαφεροντα

«Ποιο Πάσχα, ποια γιορτή, ποια χαρά, μου λείπεις όσο δεν φαντάζεσαι» – Ραγίζει καρδıές η μητέρα της αδικοχαμένης Έμμας

Η μητέρα της αδικοχαμένης νεαρής, που έχασε τη ζωή της με φρικτό τρόπο σε τροχαίο το 2022, έκανε μία σπαρακτική ανάρτηση με αφορμή την ημέρα γιορτής του Πάσχα

Τέμπη: «Δεν έφτασες ποτέ αλλά σε περιμένω ακόμη – Σ’ αγαπάω όσο δεν φαντάζεσαι και μου λείπεις τóσο πολύ» – Το σπαpακτικό κείμενο της μητέρας του 21χρονου Τάσου
Ενδιαφεροντα

Τέμπη: «Δεν έφτασες ποτέ αλλά σε περιμένω ακόμη – Σ’ αγαπάω όσο δεν φαντάζεσαι και μου λείπεις τóσο πολύ» – Το σπαpακτικό κείμενο της μητέρας του 21χρονου Τάσου

Ο Τάσος Κουτσόπουλος ήταν ένα από τα 57 θύματα της ανείπωτης σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη

Αυστραλός ΥouΤuber μας ξεφτίλισε παγκόσμια: «Η Ομόνοια είναι ο χειρότερος δρόμος που έχω περπατήσει»
Ενδιαφεροντα

Αυστραλός ΥouΤuber μας ξεφτίλισε παγκόσμια: «Η Ομόνοια είναι ο χειρότερος δρόμος που έχω περπατήσει»

Ένας Αυστραλός YouTuber επισκέφτηκε την Αθήνα το βράδυ και όταν βρέθηκε στην Ομόνοια σοκαρίστηκε από αυτό που βίωσε. Ο Spanian ανέβασε στην πλατφόρμα, στις 27 Νοεμβρίου, ένα 17λεπτο βίντεο που έχει συγκεντρώσει ήδη πάνω από 540.000 προβολές. Στο ξεκίνημα του βίντεο, ο YouTuber μιλά για τον εαυτό του και λέει πως κατάγεται από το Σίδνεϊ […]

Μαρία Μενούνος για τον θάνατο της μητέρας της: «Μου λείπεις τόσο πολύ μαμά»
Ενδιαφεροντα

Μαρία Μενούνος για τον θάνατο της μητέρας της: «Μου λείπεις τόσο πολύ μαμά»

Συμπληρωθήκαν κιόλας τρία χρόνια από τότε που η Μαρία Μενούνος έχασε την μητέρα της μετά από μάχη με τον καρκίνο και η γνωστή Ελληνοαμερικανή παρουσιάστρια εξέφρασε τις σκέψεις της με μια ανάρτηση της στο Instagram

Τελευταία Νέα

Κέρκυρα: Οι δηλώσεις του Δημάρχου για το απίστευτο ατύχημα με τον μπότη που έπεσε στο κεφάλι γυναίκας
Ελλαδα

Κέρκυρα: Οι δηλώσεις του Δημάρχου για το απίστευτο ατύχημα με τον μπότη που έπεσε στο κεφάλι γυναίκας

Ο δήμαρχος Κέρκυρας μίλησε στην εκπομπή «Τώρα Μαζί» για το απίστευτο ατύχημα κατά το οποίο ένας μπότης έπεσε στο κεφάλι νεαρής γυναίκας, κάνοντας λόγο για «απροσεξία» και «ασήμαντο περιστατικό»

«Ποιο Πάσχα, ποια γιορτή, ποια χαρά, μου λείπεις όσο δεν φαντάζεσαι» – Ραγίζει καρδıές η μητέρα της αδικοχαμένης Έμμας
Ενδιαφεροντα

«Ποιο Πάσχα, ποια γιορτή, ποια χαρά, μου λείπεις όσο δεν φαντάζεσαι» – Ραγίζει καρδıές η μητέρα της αδικοχαμένης Έμμας

Η μητέρα της αδικοχαμένης νεαρής, που έχασε τη ζωή της με φρικτό τρόπο σε τροχαίο το 2022, έκανε μία σπαρακτική ανάρτηση με αφορμή την ημέρα γιορτής του Πάσχα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Ποιο Πάσχα, ποια γιορτή, ποια χαρά, μου λείπεις όσο δεν φαντάζεσαι» – Ραγίζει καρδıές η μητέρα της αδικοχαμένης Έμμας
Ενδιαφεροντα

«Ποιο Πάσχα, ποια γιορτή, ποια χαρά, μου λείπεις όσο δεν φαντάζεσαι» – Ραγίζει καρδıές η μητέρα της αδικοχαμένης Έμμας

Η μητέρα της αδικοχαμένης νεαρής, που έχασε τη ζωή της με φρικτό τρόπο σε τροχαίο το 2022, έκανε μία σπαρακτική ανάρτηση με αφορμή την ημέρα γιορτής του Πάσχα

close menu