Σε σχολείο της Σουηδίας διδάσκουν τις «16 Συνήθειες του Μυαλού»
Ενδιαφεροντα

Σε σχολείο της Σουηδίας διδάσκουν τις «16 Συνήθειες του Μυαλού»

Σε σχολείο της Σουηδίας διδάσκουν τις «16 Συνήθειες του Μυαλού»

Η συνήθεια είναι ένα καλώδιο, υφαίνουμε ένα κομμάτι της κλωστής της κάθε μέρα και στο τέλος δεν μπορούμε να την κόψουμε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Οι «Συνήθειες του Μυαλού» είναι 16 συμπεριφορές, που χαρακτηρίζουν έξυπνους και διακεκριμένους ανθρώπους. Εκπαιδευτικοί ερευνητές, υπό την καθοδήγηση του Arthur L. Costa, όρισαν τις «Συνήθειες του Μυαλού» ως δεξιότητες που σχετίζονται άμεσα με τη ζωή και είναι απαραίτητες για την επίλυση προβλημάτων και την αποτελεσματική συμμετοχή στην κοινωνία. Προάγουν το στρατηγικό συλλογισμό, την οξυδέρκεια και διορατικότητα, την επιμονή και αποφασιστικότητα, τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων. Η κατανόηση και η εφαρμογή των 16 «Συνηθειών του Μυαλού» παρέχουν στα άτομα ικανότητες για να αντιμετωπίσουν καθημερινές καταστάσεις της ζωής, να ανταποκριθούν σε κοινωνικές περιστάσεις και να κινηθούν με τρόπο που θα φέρει θετικά αποτελέσματα σε κάθε προσπάθεια τους (Arthur L. Costa and Bena Kallick, 2000).

Στο σχολείο της Gottsunda(στη Σουηδία) οι Συνήθειες του Μυαλού είναι μια προσφιλής μέθοδος στους μαθητές/τριες. Τα παιδιά, όπως και κάθε άνθρωπος, δοκιμάζοντας τις διάφορες συνήθειες, εντοπίζουν εκείνη που είτε υποσυνείδητα εφάρμοζαν ως τώρα, είτε ταιριάζει στον τρόπο σκέψης και λήψης αποφάσεών τους. Επιπροσθέτως, γνωρίζοντας 16 συνήθειες αναπτύσσουν εφεδρικές στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, για να αντιμετωπίζουν προβλήματα, διλήμματα και καταστάσεις που απαιτούν αποφάσεις.

Μέσα από τις 16 «Συνήθειες του Μυαλού» και τη διδασκαλία τους στο σχολείο της Gottsunda οι εκπαιδευτικοί προσδοκούν να εφοδιάσουν τους μαθητές/τριες με στρατηγικές που έχουν αποδειχθεί βοηθητικές και να ενισχύσουν την ανάπτυξη ικανοτήτων που θα τους θα επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στην προσαρμογή τους στο κοινωνικό σύνολο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Συνοπτικά οι 16 «Συνήθειες του Μυαλού» είναι οι εξής:

  1. Επιμονή: Η έννοια της επιμονής προσεγγίζεται ως την ικανότητα παραμονής σε μια προβληματική κατάσταση και την εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών μέχρι την επίτευξη της επίλυσης της. Συχνά οι μαθητές/τριες σταματούν την προσπάθεια καθώς θεωρούν ότι «δεν μπορούν να το κάνουν». Η επιμονή επιφέρει την δοκιμαστική εφαρμογή και άλλων στρατηγικών μέχρι την επίλυση. Επίσης, ενισχύει την ικανότητα ανάλυσης μια κατάστασης και την ανάπτυξη μιας δομής για την αντιμετώπιση της.
  2. Διαχείριση παρορμητικότητας: Είναι με άλλα λόγια η σκέψη πριν τη δράση, η κατανόηση του προβλήματος, των δεδομένων και των κατευθύνσεων που αυτό μπορεί να πάρει. Η συλλογή πληροφοριών και η δημιουργία πλάνου δράσης είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η συνήθεια. Όσο αφορά τους μαθητές/τριες τους δίνει το χρόνο να προσεγγίσουν τις εναλλακτικές επιλογές, να κρίνουν και να οργανωθούν. Προάγει την κατανόηση της κατάστασης πριν την αναζήτηση της λύσης της.
  1. Ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση: Πολλοί ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι η ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση αποτελεί χαρακτηριστικό των πολύ έξυπνων ανθρώπων. Η συγκεκριμένη συνήθεια συνδυάζει την ακρόαση των όσων ο ομιλητής λέει και την κατανόηση των αιτίων, για τα οποία αυτά ειπώθηκαν, καθώς και των ιδεών που συνειδητά ή υποσυνείδητα ο ομιλητής προσπαθεί να μεταδώσει. Είναι αυτό που ο Piaget ονομάζει «ξεπέρασμα του εγωκεντρισμού» (“overcoming ego-centrism) και αναπτύσσει στα παιδιά την κριτική σκέψη, μειώνει την επίδραση των προκαταλήψεων και στερεοτύπων, ενισχύει την βαθύτερη και πληρέστερη γνώση του υπό συζήτηση θέματος και δίνει σαφή εικόνα των απόψεων και του τρόπου σκέψης του ομιλητή. Η συνήθεια αυτή μπορεί να καταστήσει οποιαδήποτε συζήτηση εκπαιδευτική διαδικασία και την εκπαιδευτική διαδικασία πολύ πιο αποτελεσματική.
  2. Ευέλικτη σκέψη: Η προσαρμοστικότητα της σκέψης και η πλαστικότητα του ανθρώπινου μυαλού είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του είδους μας. Στη συνήθεια αυτή ανήκει και η ταυτόχρονη επεξεργασία πληροφοριών αλλά και η αλλαγή της πορείας της σκέψης, όταν προκύπτουν νέα δεδομένα. Δυστυχώς, πολλοί μαθητές/τριες δυσκολεύονται να προσεγγίσουν ένα θέμα από διαφορετική προοπτική ή να κατανοήσουν και να δεχτούν την ύπαρξη και χρησιμότητα μιας εναλλακτικής. Παρόλα αυτά η ικανότητα να αφήνουμε την υποκειμενικότητα μας και να βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετική οπτική, αυτό που ο Piaget ονομάζει allocentrism, είναι απαραίτητη για την καθημερινή μας ζωή και αυξάνει τις πιθανότητες κατάληξης σε θετικό αποτέλεσμα
  3. Σκέψη για τη σκέψη (μεταγνώση): Πρόκειται για μια εσωτερική συζήτηση, μια ανασκόπηση της πορείας μέσω της οποίας έφτασε κάποιος σε κάποιο συμπέρασμα, έλυσε ένα πρόβλημα ή πήρε μια απόφαση. Η ανασκόπηση αυτή συνήθως συνοδεύεται από κριτική αξιολόγηση και επαναπροσδιορισμό της διαδικασίας που ακολουθήθηκε ώστε να χρησιμοποιηθεί ανανεωμένη και πιο αποτελεσματική την επόμενη φορά. Η συνήθεια αυτή συμπεριλαμβάνει την γνώση των συναισθημάτων και των ιδεών αλλά και την πρόβλεψη των επιπτώσεων αυτών σε μια κατάσταση ή απόφαση. Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση μια στρατηγικής, ο καθορισμός των βημάτων και των στοιχείων που αυτός χρειάζεται για αν είναι αποτελεσματικός φαίνεται πως είναι μια διαδικασία που ακόμα και ενήλικες δεν έχουν πετύχει (Whimbey, A. and Whimbey L. S. (1975). New York: Lawrence Erlbaum, Associates). Για τους μαθητές/τριες όμως οι μεταγνωστική σκέψη είναι απαραίτητη καθώς ενισχύουν την ανάπτυξη της αυτογνωσίας και εφαρμογής της κατάλληλης στρατηγικής και αντιστρόφως.
  4. Προσπάθεια για ακρίβεια: Η προσπάθεια για ακρίβεια και τελειότητα συχνά ωθεί τους ανθρώπους σε έλεγχο, αξιολόγηση και αλλαγή προς το καλύτερο. Για αυτό το λόγο και είναι σημαντική ικανότητα για τους μαθητές/τριες. Μεταφέρει το ενδιαφέρον από την εκτέλεση μιας εργασίας στην δημιουργία κάτι ολοκληρωμένου και συντελεί σε καλύτερα αποτελέσματα και πιο επίμονους ανθρώπους, με υψηλότερους στόχους.
  5. Διερώτηση: Η επιλογή του κατάλληλου ερωτήματος αποτελεί  συνήθη δυσκολία τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά. Ο διαχωρισμός των δεδομένων και των στοιχείων που λείπουν και  η διατύπωση του σωστού ερωτήματος που θα οδηγήσει στα στοιχεία αυτά είναι ο ορισμός της συνήθειας της διερώτησης. Τα παιδιά σπανίως μπαίνουν στη διαδικασία αυτή και για αυτό καταλήγουν να αναζητούν στοιχεία που δεν χρειάζονται.  Η κατάκτηση της συνήθειας αυτής είναι η αρχή για το σχεδιασμό πορείας προς την επίλυση ενός προβλήματος.
  6. Εφαρμογή προϋπάρχουσας γνώση σε νέες καταστάσεις: Η συνήθεια αυτή περιλαμβάνει την αναζήτηση προηγούμενης γνώσης, την αξιολόγηση της ως χρήσιμή ή μη στη συγκεκριμένη περίσταση και έπειτα την εφαρμογή της. Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα και καταστάσεις σαν να είναι η πρώτη φορά αν και προσφάτους έχουν ασχοληθεί με σχεδόν ίδια. Η ικανότητα να μάθουν από προηγούμενες εμπειρίες και να ξαναχρησιμοποιήσουν τη γνώση αυτή είναι βασική μέθοδος ανάπτυξης τόσο στη σχολείο όσο και στην καθημερινότητα.
  7. Σκέψη και επικοινωνία με σαφήνεια και ακρίβεια: Πρόκειται για την ικανότητα να εκφράζεται κάποιος με σαφήνεια, χρησιμοποιώντας δόκιμους όρους, παραδείγματα και δίνοντας εξηγήσεις όπου αυτό χρειάζεται. Τόσο στο γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο η αποφυγή γενικεύσεων, διαστρεβλώσεων και παραλείψεων χαρακτηρίζει μια καθαρή σκέψη η οποία είναι αποτέλεσμα ολοκληρωμένης άποψης, που έχει υποστεί κριτική επεξεργασία. Η απουσία ακρίβειας στο λόγο των μαθητών/τριών είναι ένδειξη επιφανειακής κατανόησης και απόψεων χωρίς βάσεις.
  8. Συλλογή δεδομένων με όλες τις αισθήσεις: Οι περισσότερες πληροφορίες που συλλέγουμε προέρχονται από τις αισθήσεις και είναι αυτές που κινητοποιούν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες αρκούνται σε περιγραφές και δεν τολμούν να «δοκιμάσουν με τις αισθήσεις», να συμμετάσχουν σε καταστάσεις, γεγονός που περιορίζει κατά πολύ τα ερεθίσματα τους.
  9. Δημιουργία, φαντασία, καινοτομία: Η δημιουργικότητα δεν βρίσκεται στα γονίδια. Είναι μια διαρκής προσπάθεια για βελτίωση, εύρεση εναλλακτικής και μια άρνηση συμβιβασμού με την αποτυχία. Οι δημιουργικοί άνθρωποι συνήθως έχουν εσωτερικά κίνητρα και ανοιχτούς ορίζοντες, καθώς αφήνουν τα έργα τους ανοιχτά σε κριτικές των άλλων.
  10. Αντιμετωπίζοντας καταστάσεις με δέος και ενδιαφέρον: Το ενδιαφέρον για τον κόσμο γύρω μας αποτελεί το αρχικό κίνητρο για την γνώση και το «κυνήγι» της. Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας είναι «κλειστοί» στο ζήτημα της περαιτέρω μάθησης και θεωρούν συχνά τη γνώση άχρηστη. Η πιο χρήσιμη όμως γνώση προέρχεται με προσωπική αναζήτηση σε θέματα που προκαλούν δέος και ενδιαφέρον και η αναζήτηση αυτή συνοδεύεται από ευχαρίστηση. Το δέος αυτό μπορεί να αποτελέσει βασικό κίνητρο στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  11. Αναλαμβάνοντας ρίσκα με υπευθυνότητα: Πρόκειται για εκείνη την πλευρά του ανθρώπινου χαρακτήρα που δύσκολα συμβιβάζεται και επιθυμεί να αλλάξει τις καταστάσεις χωρίς να φοβάται την αποτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος. Σαφώς τα ρίσκα αυτά πρέπει να αξίζουν και να μην γίνονται χωρίς προηγούμενη σκέψη, ενώ και η εκτίμηση των εμποδίων είναι απαραίτητη. Η ανάπτυξη μιας τέτοιας συνήθειας από πλευράς των μαθητών/τριών είναι ευεργετικής σημασίας τόσο για την κριτική τους σκέψης όσο και για τη δημιουργικότητα και τη γενικότερη επιτυχία τους.
  12. Αίσθηση χιούμορ: Η αίσθηση του χιούμορ είναι γνωστή ένδειξη εξυπνάδας. Δείχνει ανθρώπους που έχουν δυνατότητα να κάνουν συσχετίσεις, προβλέψεις και να αλλάζουν τις αναλογίες για αν προκαλέσουν γέλιο. Το χιούμορ έχει θετικές επιδράσεις στην ψυχολογία των ανθρώπων, απελευθερώνει τη δημιουργικότητα και αποτελεί μέσο κοινωνικοποίησης αλλά και επικοινωνίας. Η δυνατότητα να κατανοούμε ποτέ μια κατάσταση είναι πραγματικά αστεία είναι σημαντική, ειδικά για τα παιδιά που συχνά κάνουν χιούμορ με στοιχεία όπως η διαφορετικότητα και οι δυσκολίες των άλλων. Το δημιουργικό χιούμορ αντιθέτως βοηθά να αναγνωρίζουμε τις εναλλακτικές.
  13. Αμοιβαία σκέψη: Πρόκειται για την εργασία σε ομάδες, την ανάπτυξη της συνεργατικότητας και του αισθήματος της αμοιβαιότητας. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό και λειτουργεί καλύτερα και αποτελεσματικότερα, όταν συνεργάζεται με τους υπολοίπους, καθώς κανείς δεν έχει πάντα όλες εκείνες τις πληροφορίες για να κρίνει μια κατάσταση. Η συνεργασία απαιτεί δικαιολόγηση των απόψεων, εναλλαγή των οπτικών γωνιών, κατανόηση και ενσυναίσθηση, ενώ και η αποδοχή μιας απόφασης με την οποία κάποιο μέλος δεν είναι σύμφωνο αποτελεί ένα δύσκολο στοιχείο της διαδικασίας αυτής. Παρόλα αυτά, οι μαθητές/τριες σε καταστάσεις ομαδικής εργασίας αναπτύσσουν την κοινωνικότητα τους και τον αλτρουισμό, ανταλλάσουν απόψεις, μαθαίνουν να ακούν τους άλλους και να υποχωρούν για το καλό του συνόλου, συμμορφώνονται με κανόνες και τέλος ενισχύουν τις διοικητικές τους ικανότητες. Τα παιδιά πρέπει να μυούνται στην ομαδική εργασία, διότι μια τέτοια κατάσταση έχει ποικίλα οφέλη για αυτά και είναι πολύ κοντά σε αρκετά ρεαλιστικά περιβάλλοντα εργασίας.
  14. Με ανοιχτούς ορίζοντες προς τη συνεχιζόμενη μάθηση: Η συνήθεια αυτή αναδεικνύει την αξία της συνεχιζόμενης δια βίου μάθησης. Οι άνθρωποι, που την κατέχουν, είναι ανοικτοί σε νέα γνώση,  περήφανοι και ταπεινοί ταυτόχρονα να παραδεχθούν ότι δεν ξέρουν κάτι. Η επιλογή νέων στόχων και η επεξεργασία ποικίλων πληροφοριών ή η εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους αυτούς. Οι μαθητές/τριες μας πρέπει να αναγνωρίζουν την αξία της συνεχιζόμενης μάθησης, η οποία θα τους καθιστά ικανούς να παραμένουν ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας, ειδικά στις συνεχώς αναπτυσσόμενες κοινωνίες, που ζούμε σήμερα.

(απόσπασμα από τη  μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία, Πτυχιακή Εργασία για το ΑΠΘ/ΠΤΔΕ)

[enallaktikos.gr]

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Ακολουθήστε το Diaforetiko στο Google news Google News

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Ενδιαφεροντα

Να μην έχεις ούτε λάδι στο ντουλάπι και η φέτα να είναι μακρινό όνειρο. 2 δουλειές και να μην μπορείς να ζήσεις…
Ενδιαφεροντα

Να μην έχεις ούτε λάδι στο ντουλάπι και η φέτα να είναι μακρινό όνειρο. 2 δουλειές και να μην μπορείς να ζήσεις…

"Τρως κριθαράκι τρεις μέρες γιατί δεν έχεις ούτε μακαρόνι να βράσεις και παίρνεις δανεικά για να πας το παιδί παιδίατρο. 2 δουλειές και να μην μπορείς να ζήσεις μιας και το ενοίκιο είναι σχεδόν ο ένας μισθό..."

Ιστορική μέρα για την UEFA: “Μέσα στα γήπεδα θα υπάρχουν τουαλέτες ουδέτερου φύλου”
Ενδιαφεροντα

Ιστορική μέρα για την UEFA: “Μέσα στα γήπεδα θα υπάρχουν τουαλέτες ουδέτερου φύλου”

Η πρώτη μεγάλη ποδοσφαιρική διοργάνωση στην οποία τα γήπεδα θα έχουν έμφυλα ουδέτερες τουαλέτες γίνεται το Euro 2024 και με αυτόν τον τρόπο περνά στην Ιστορία. Η διοργάνωση που βρίσκεται που θα πραγματοποιηθεί φέτος το καλοκαίρι θα φιλοξενηθεί σε δέκα πόλεις της Γερμανίας και θα την παρακολουθήσουν οι φίλοι του ποδοσφαίρου από ολόκληρο τον πλανήτη, […]

Το Πάσχα όσοι «έφυγαν» από κοντά μας, μάς λείπουν ακόμη πιο πολύ
Ενδιαφεροντα

Το Πάσχα όσοι «έφυγαν» από κοντά μας, μάς λείπουν ακόμη πιο πολύ

Ένα κείμενο αφιερωμένο σε όλους εκείνους που «έφυγαν» από κοντά μας και μας λείπουν κάθε μέρα, αλλά τώρα που ήρθε το Πάσχα…ακόμη πιο πολύ… Το Πάσχα, για πολλούς, είναι μια από τις πιο ωραίες γιορτές του χρόνου και δικαίως. Ανθισμένες πασχαλιές, μοσχομυριστά τσουρέκια, κουλουράκια, κόκκινα αυγά, μαγειρίτσα και ψήσιμο αρνιού. Η Άνοιξε κάνει την εμφάνισή της […]

Τελευταία Νέα

Κ. Μητσοτάκης: Στη Μητρόπολη Αθηνών για τη λειτουργία της Μεγάλης Πέμπτης
Επικαιροτητα

Κ. Μητσοτάκης: Στη Μητρόπολη Αθηνών για τη λειτουργία της Μεγάλης Πέμπτης

«Εδώ είμαστε για να γιορτάσουμε, όλα τα άλλα τα βρίσκουμε» δήλωσε νωρίτερα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος – Είναι η πρώτη παρουσία του πρωθυπουργού στη Μητρόπολη από τη λειτουργία για τη νέα χρονιά

Θρίλερ στην Αλβανία: Ζευγάρι Ελλήνων εντοπίστηκε δολοφονημένο στο σπίτι του
Ελλαδα

Θρίλερ στην Αλβανία: Ζευγάρι Ελλήνων εντοπίστηκε δολοφονημένο στο σπίτι του

Τραγωδία σημειώθηκε στην Αλβανία, και πιο συγκεκριμένα στο χωριό Μπροντίστα στην περιφέρεια της Δρόπολης Αργυροκάστρου, καθώς ηλικιωμένο ζευγάρι βρέθηκε δολοφονημένο μέσα στο σπίτι του

Ισμαήλ Χανίγια: «Η Χαμάς εξετάζει την πρόταση εκεχειρίας με θετικό πνεύμα»
Διεθνη

Ισμαήλ Χανίγια: «Η Χαμάς εξετάζει την πρόταση εκεχειρίας με θετικό πνεύμα»

Η Χαμάς εξετάζει με «θετικό πνεύμα» την προτεινόμενη εκεχειρία μέσω της διαμεσολάβησης στην οποία μετέχει και η Αίγυπτος, δήλωσε ο επικεφαλής της, Ισμαήλ Χανίγια στον αρχηγό των αιγυπτιακών υπηρεσιών πληροφοριών σε τηλεφωνική τους συνομιλία, σύμφωνα με ανακοίνωση της Χαμάς

Δικηγόροι θυμάτων για αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: «Η ευθύνη ανήκει στους δικαστές»
Επικαιροτητα

Δικηγόροι θυμάτων για αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: «Η ευθύνη ανήκει στους δικαστές»

«Δεν ήταν υποχρεωμένοι οι δικαστές να αποφυλακίσουν», τον Νίκο Μιχαλολιάκο  αναφέρουν οι δικηγόροι των δολοφονηθέντων Αιγυπτίων αλιεργατών, Θανάσης Καμπαγιάννης, Κώστας Παπαδάκης και Κώστας Σκαρμέας

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Άρης Σερβετάλης: «Είμαστε βαπτισμένοι εν Θεώ και δεν μπορούμε χωρίς Εκείνον. Ο Θεός μας δίνει κουράγιο»
Θρησκεια

Άρης Σερβετάλης: «Είμαστε βαπτισμένοι εν Θεώ και δεν μπορούμε χωρίς Εκείνον. Ο Θεός μας δίνει κουράγιο»

Ο γνωστός ηθοποιός Άρης Σερβετάλης σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν λίγο καιρό αποκάλυψε για το πως έφτασε να ενσαρκώσει τον Άγιο Νεκτάριο και μίλησε για το πώς βιώνει την πίστη του στον Θεό.

10χρονο παιδί παρίστανε το νεκρό για να μην το πvίξει η μητέρα του – Το έλουσε με χλωρίνη, γιατί ήθελε να μείνει με τον πατέρα του
Παραξενα

10χρονο παιδί παρίστανε το νεκρό για να μην το πvίξει η μητέρα του – Το έλουσε με χλωρίνη, γιατί ήθελε να μείνει με τον πατέρα του

Η μητέρα αφέθηκε ελεύθερη, αφού κατέβαλε εγγύηση Σοβαρές κατηγορίες για κακοποίηση παιδιού αντιμετωπίζει μια μητέρα που περιέλουσε με χλωρίνη τον 10χρονο της και επιχείρησε να τον πνίξει στην μπανιέρα, επειδή ο μικρός θέλησε να μείνει με τον πατέρα του. Το toofab.com αναφέρει πως κατηγορούμενη είναι η 34χρονη Ashley Elizabeth Jones από την Αλαμπάμα, που συνελήφθη μετά από καταγγελία του […]

Η μεγαλύτερη “έξυπνη πόλη” της Ευρώπης χτίζεται στην Ελλάδα και είναι το Ελληνικό
Ελλαδα

Η μεγαλύτερη “έξυπνη πόλη” της Ευρώπης χτίζεται στην Ελλάδα και είναι το Ελληνικό

Στη νότια ακτογραμμή της Αθήνας, ένα πολυαναμενόμενο σχέδιο για τη μετατροπή του πρώην αεροδρομίου της πόλης στη μεγαλύτερη έξυπνη πόλη της Ευρώπης έχει επιτέλους μπει δυναμικά σε τροχιά υλοποίησης, τονίζει σε ρεπορτάζ του το πρακτορείο Bloomberg, αφιερωμένο στο πρότζεκτ του Ελληνικού. Μετά από μια δεκαετία καθυστερήσεων, σημειώνει, το όραμα του Ελληνικού είναι επιτέλους απτό. Ο […]

«Η νίκη είναι ξεκάθαρη» – Οι Eurofans δίνουν το 12άρι τους στη Μαρίνα Σάττι μετά τη δεύτερη πρόβα της
ShowBiz

«Η νίκη είναι ξεκάθαρη» – Οι Eurofans δίνουν το 12άρι τους στη Μαρίνα Σάττι μετά τη δεύτερη πρόβα της

Η Μαρίνα Σάττι και η υπόλοιπη ελληνική αποστολή της Eurovision ανέβηκαν στη σκηνή του Μάλμε Αρένα για τη δεύτερη πρόβα της παρουσίασης του τραγουδιού «Ζάρι». Βίντεο από την πρόβα δημοσιεύτηκε από τους επίσημους λογαριασμούς της Eurovision, στα social media και οι φαν από την Ελλάδα και άλλες χώρες, αποθέωσαν την ερμηνεία της τραγουδίστριας, το χορευτικό […]

close menu