Μόνικα Μπελούτσι: Παραμένει στα 55 ο ορισμός του απόλυτου θηλυκού και αγαπάει τις ρυτίδες της
Με όλα αυτά φαίνεται ότι η Μόνικα έχει αποφασίσει να πορευτεί αγκαζέ με την ηλικία της, όχι σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης. Σαν να συναισθάνεται ότι έχει ευθύνη απέναντι στη βαριά κληρονομιά του αιώνιου προτύπου της Ιταλίδας γυναικάρας, η Μπελούτσι αφήνει τον χρόνο να την παρασύρει εν τιμή και δόξη στον δρόμο που χάραξαν οι εκλαμπρότατες εκπρόσωποι της συγκεκριμένης θηλυκής, εκρηκτικά φιλήδονης, συνομοταξίας: Σοφία Λόρεν, Τζίνα Λολομπρίτζιτα, Σιλβάνα Μανγκάνο. Μεγάλες κυρίες που αντιλήφθηκαν εγκαίρως ότι η αιώνια νιότη δεν ήταν ποτέ το μυστικό που τις είχε ανεβάσει και τις διατηρούσε στο πάνθεον των ακραία, σχεδόν επώδυνα αξιοπόθητων γυναικών.
Πιστή στα διδάγματα των ως άνω θρυλικών σταρ, η Μόνικα δεν κυνηγά ψυχαναγκαστικά ρυτίδες και λοιπά σημάδια της ηλικίας για να τα εξολοθρεύσει. Σχεδόν δεν καταδέχεται να κάνει κάτι τέτοιο. Αρνείται ότι έχει καταφύγει στο μπότοξ – κάτι που δεν αντιφάσκει κατάφωρα με τις φωτογραφίες της. Διεκδικεί το δικαίωμά της να γεράσει ως σύμβολο του σεξ, χωρίς παραχωρήσεις στη ματαιοδοξία. Διακηρύττει ότι «ο βελονισμός και το μασάζ είναι αρκετά για να σε κρατήσουν σε φόρμα. Γιατί με το μπότοξ τα κύτταρά σου πετρώνουν, ενώ με τον βελονισμό κινητοποιούνται». Δεν προβληματίζεται ιδιαίτερα ούτε για τη γραμμή, αυτή τη λατρεμένη από εκατομμύρια άνδρες «παρένθεση» που περικλείει τους γοφούς της, μια παρένθεση που, μοιραία, διαπλατύνεται συν τω χρόνω. Λέει ότι βαριέται τη γυμναστική και ότι αποφεύγει τις εξαντλητικές δίαιτες.
Η Μόνικα Μπελούτσι παραμένει ο ορισμός του απόλυτου θηλυκού, αγαπάει τις ρυτίδες της και κάθε της εμφάνιση είναι είδηση: από τις πασαρέλες στον «Δράκουλα» του Κόπολα και από κει, με μακρά πορεία στο σινεμά, μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και οικοδέσποινα στο Φεστιβάλ των Καννών.
Tι θα είχε δουλειά ως ηθοποιός ακόμη κι όταν θα γινόταν 50 ετών. Κι όμως, η Μόνικα Μπελούτσι προ ολίγων ημερών έκλεισε τα 55 χρόνια της παραμένοντας ενεργή και περιζήτητη, παραμένοντας ντίβα.
Ο ορισμός της αφόρητα ελκυστικής, της χυμώδους φιλήδονης μελαχρινής, το ιδανικό καλούπι της μεσογειακής γυναικείας ομορφιάς. Θα μπορούσε να παρατηρήσει κάποιος ότι ήταν ανέκαθεν στις προδιαγραφές της Μόνικας Μπελούτσι, με έναν εξαιρετικά περίεργο τρόπο, το να μην πτοείται από το αναπόδραστο γήρας – εξάλλου ουδέποτε μπήκε σε σοβαρό κόπο να το κρύψει. Πολλά από τα πιο σημαντικά γεγονότα στη ζωή και την καριέρα της τα έκανε αργά – καθυστέρησε υπερβολικά, ίσως, σε σχέση με τα οικουμενικώς καθιερωμένα. Για παράδειγμα, ήταν 40 ετών όταν έφερε στον κόσμο την Ντέβα, την πρώτη της κόρη με τον Βενσάν Κασέλ. Και βέβαια ήταν ακόμη μεγαλύτερη όταν έγινε για δεύτερη φορά μητέρα: με τη μικρότερη κόρη της, τη Λεονί, η Μόνικα Μπελούτσι έχει 46 ολόκληρα χρόνια διαφορά. Αλλά σαν να μηδένισε τον χιλιομετρητή, έγινε το «κορίτσι του Τζέιμς Μποντ» στα 50 της, η πιο σιτεμένη καλλονή που είχε ποτέ δίπλα του ο 007 από καταβολής του ως κινηματογραφικού ήρωα.
Το μεγάλο πάρτυ του μόντελινγκ
Παρά τις φήμες για τις περιστασιακές σχέσεις της με ανθρώπους από τον χώρο του θεάματος, ιδιαίτερα δε με τους σκηνοθέτες που σαγηνεύονταν από τα κάλλη της, ο μόνος επισήμως γνωστός δεσμός της είναι ο πρώτος της γάμος. Οταν ήταν 25 ετών και έκανε διεθνή σταδιοδρομία ως μοντέλο, η Μόνικα παντρεύτηκε τον φωτογράφο Κλάουντιο Κάρλος Μπάσο. Ο έγγαμος βίος της κράτησε μόλις 18 μήνες και δεν σηματοδότησε το τέρμα μιας ξέφρενης ζωής. Αντιθέτως, η επιπόλαιη απόφαση να παντρευτεί ήταν μέρος του lifestyle ενός τοπ μόντελ που ταξίδευε διαρκώς μεταξύ Παρισίων, Μιλάνου και Νέας Υόρκης για φωτογραφήσεις μόδας. «Εκείνη την περίοδο οι γονείς μου με είχαν αφήσει ελεύθερη, με έναν τρόπο που ήταν σχεδόν απίστευτος. Ισως το παράκαναν με την ελευθερία που μου είχαν παραχωρήσει. Αλλά πέρασα απίθανα τότε», αναπολεί κατά καιρούς η Μόνικα, νοσταλγώντας τις ημέρες των ατελείωτων πάρτυ ανά την υφήλιο, μαζί με το πολύχρωμο fashion crowd που την περιστοίχιζε.
Επάγγελμα ηθοποιός
Ποιος, άραγε, θα μπορούσε να μαντέψει ότι η μοναχοκόρη ενός ευκατάστατου ζευγαριού από τα περίχωρα της Περούτζια θα ξεκινούσε να σπουδάζει Νομική, αλλά θα κατέληγε μοντέλο για τους Dolce & Gabbana, τον Dior κ.λπ.; Κι ύστερα ότι θα έπαιζε σε πάνω από 50 ταινίες, ενίοτε ντουμπλάροντας τον εαυτό της στις μεταγλωττίσεις, εφόσον εκτός από ιταλικά, μιλά άπταιστα αγγλικά, γαλλικά, ολίγα πορτογαλικά και ακόμη ολιγότερα σερβικά – ελέω Εμίρ Κουστουρίτσα. Και μολονότι ουδέποτε υπήρξε πρωθιέρεια της υποκριτικής και δεν θα μπορούσε να γεμίσει προθήκες με βαρύτιμα βραβεία για τις ερμηνείες της, η Μόνικα επέδειξε προσαρμοστικότητα και τόλμη. Εχει παίξει σε οτιδήποτε, από την περίφημη «Μαλένα» και τα γαλλικά νουάρ έως τα sequel του «Matrix», τον «Δράκουλα», στα κατά Μελ Γκίμπσον «Πάθη του Χριστού», ακόμη και στον «Αστερίξ». Κατέβαλε σκληρή προσπάθεια και παρακολούθησε εντατικά μαθήματα προκειμένου να αποβάλει το φέρεσθαι του μοντέλου, την αυθόρμητη τάση για πόζα και αντ’ αυτού να αφομοιώσει την ολοκληρωμένη εκφραστικότητα που απαιτεί ο κινηματογράφος. Τελικά έπεισε όχι μόνο τον εαυτό της και τη βιομηχανία του θεάματος ότι διαθέτει επαρκές ταλέντο, έστω κι αν το άπλετο κάλλος της δεν του επιτρέπει να προεξάρχει. Ετσι, έγινε μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ενώ έχει διατελέσει οικοδέσποινα στο Φεστιβάλ των Καννών.
Τη σταδιοδρομία της στη μεγάλη οθόνη την οφείλει στον γιο του Φράνσις Φορντ Κόπολα, Ρόμαν. Ο οποίος μαγεύτηκε από την ομορφιά της μόλις αντίκρισε μια φωτογραφία της σε ιταλικό περιοδικό. Ο Ρόμαν πρότεινε αμέσως στον πατέρα του να εντοπίσει αυτή την υπέροχη Ιταλίδα και να της δώσει, πάση θυσία, έναν ρόλο στον «Δράκουλα», το φιλμ που ετοιμαζόταν να γυρίσει. Ολα αυτά συνέβησαν κάπου στα βάθη του χρόνου, στο μακρινό 1992, όταν η Μόνικα ήταν ακόμη παντελώς άγνωστη εκτός Ιταλίας.
Τότε που όλα ήταν διαφορετικά. Τότε που «ήμουν πολύ νέα και οι άνδρες δεν τολμούσαν να με πλησιάσουν. Τους φόβιζα. Σήμερα,
όμως, με τις ρυτίδες και τις ατέλειές μου φαίνεται πως τους τρομάζω πολύ λιγότερο. Φυσικά και με φλερτάρουν, κι αν το κάνουν αυτό με ευγένεια, ανταποκρίνομαι. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που επειδή έχουν συνηθίσει να ασκούν εξουσία νομίζουν ότι όλα τους επιτρέπονται. Με ενοχλούν – αλλά δεν μπαίνω καν στον κόπο να τους το δείξω». Οσο για το πώς η ίδια συμβιβάζεται με την ηλικία των άλλων, η σοφή πλέον Μόνικα καταθέτει το απόσταγμα των εμπειριών της: «Η δύναμη πηγάζει από την πείρα. Και αυτό το βρίσκω ερωτικό. Ο ερωτισμός δεν είναι ζήτημα νεότητας ή γήρατος. Την πρώτη μου φωτογράφηση την έκανα με τον Χέλμουτ Νιούτον, που τότε ήταν 81 ετών. Μέσα του, ωστόσο, ήταν σαν μικρό παιδί. Λατρεύω τους ταξιδεμένους άνδρες, που έχουν δώσει τις μάχες της ζωής».
Ολες οι Ειδήσεις
- Τούρκος ηθοποιός αγόρασε το σχολείο του και το γκρέμισε για να πάρει εκδίκηση
- Ράγισαν και οι πέτρες στην κηδεία της 26χρονης Μαρίνας που έφυγε ξαφνικά κι άφησε πίσω της ένα παιδί
- Eurovision 2024: Η Μαρίνα Σάττι μαθαίνει στην μουσάτη Κοντσίτα πώς κουνάνε το μαντήλι
- Eurovision 2024: Κατρακύλα στα προγνωστικά για τη Μαρίνα Σάττι μετά τη δεύτερη πρόβα
- Σήμερα είναι η μοναδική μέρα που ο Εύζωνας σκύβει το κεφάλι και γυρνάει ανάποδα το όπλο
- Η Έλενα Τοπαλίδου ανέβασε αδιανόητο βίντεο να χορεύει ξέφρενα Έμινεμ με λεζάντα «Επιτάφιος»
- Β. Κικίλιας: «Έχουμε προετοιμαστεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας για φέτος – Θα αντιμετωπίσουμε μια δύσκολη αντιπυρική περίοδο»
- Γιατί ο ουρανός είναι «μαύρος» τη Μεγάλη Παρασκευή – Θοδωρής Κολυδάς: «Υπάρχει επιστημονική εξήγηση»