Oι Ιταλοί αγοραστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα βάλουν στις ράγες νέα τρένα «βέλη» με 200 χλμ/ώρα

Oι Ιταλοί αγοραστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα βάλουν στις ράγες νέα τρένα «βέλη» με 200 χλμ/ώρα

Oι Ιταλοί αγοραστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα βάλουν στις ράγες νέα τρένα «βέλη» με 200 χλμ/ώρα

Είναι θέμα χρόνου, όπως λέει ο Ρενάτο Ματσοντσίνι, να δούμε και στην Ελλάδα υπερταχείες με 200 χιλιόμετρα την ώρα να κάνουν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε τεσσερισήμισι ώρες, αντί για έξι σήμερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Τέτοια τρένα, τα επονομαζόμενα Βέλη (Frecce), είναι το βασικό οπλοστάσιο της Trenitalia, θυγατρικής της Ferrovie dello Stato Italiane (FS), και όπως εξηγεί μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, μέσα στη διετία 2018-2019 αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους και στην Ελλάδα.

Το κλειδί και ο βασικός λόγος που ήρθαμε στην Ελλάδα, επισημαίνει ο Ματσοντσίνι, είναι η λειτουργία μέσα στο 2018 της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Η νέα γραμμή θα αλλάξει αισθητά την εικόνα που έχει το ελληνικό κοινό για τον σιδηρόδρομο, εξηγεί ο ιταλός μάνατζερ και επικαλείται την εμπειρία της γείτονος, όπου χάρη στην ταχύτητα και την αναβάθμιση των υπηρεσιών το τρένο έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς από το αυτοκίνητο, το λεωφορείο και το αεροπλάνο. «Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός όσων χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για τη διαδρομή μεταξύ Ρώμης – Μιλάνου μειώθηκε από 68% σε 32%. Αυτόν ακριβώς τον στόχο έχουμε και για την Ελλάδα, δηλαδή να διπλασιάσουμε την επιβατική κίνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» επισημαίνει ο ιταλός μάνατζερ.

Τα τρένα Βέλη (Frecce) έχουν χαρακτηριστική μυτερή μύτη και φτάνουν μεγάλες ταχύτητες 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Επενδύσεις 500 εκατ. σε μια πενταετία

Τα νέα Βέλη που θα δρομολογήσει η Ferrovie στο ελληνικό δίκτυο μεταφράζονται σε επενδύσεις με βάθος πενταετίας ύψους 500 εκατ. ευρώ σε τροχαίο υλικό, δηλαδή σε περίπου 20-30 νέα γρήγορα τρένα, τα οποία θα αξιοποιηθούν κυρίως στη νέα γραμμή, και όχι μόνο. «Δεν είναι μόνο θέμα ταχύτητας», προσθέτει ο Ματσοντσίνι, «αλλά και παροχής υψηλών ψηφιοποιημένων υπηρεσιών σαν αυτές που χρησιμοποιεί η Trenitalia, που θα προηγηθούν της αναβάθμισης των συρμών και αφορούν την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων, τα νέα συστήματα πληροφορικής, τον έλεγχο διαχείρισης και μάρκετινγκ».

Τον ρωτάμε αν η αναβάθμιση της γραμμής σημαίνει και αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων. Καθησυχάζει λέγοντας ότι ακριβώς για να κερδίσει το επιβατικό κοινό, η εταιρεία θα ακολουθήσει τιμολογιακή πολιτική συμβατή με τα δεδομένα της αγοραστικής δύναμης του Ελληνα. Φέρνει δε ως παράδειγμα το γεγονός ότι στη γραμμή Ρώμη – Μιλάνο υπάρχουν εισιτήρια για τις υπερταχείες στα 40 ευρώ, τιμή που θεωρείται χαμηλή για τη μέση αγοραστική δύναμη στην Ιταλία. Στόχος σε κάθε περίπτωση της τρίτης μεγαλύτερης σιδηροδρομικής εταιρείας στην Ευρώπη είναι να συμπεριληφθεί το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις πιο ελκυστικές ευρωπαϊκές διαδρομές, μεταξύ των οποίων οι Παρίσι – Βρυξέλλες, Αμβούργο – Κολωνία, Μιλάνο – Ζυρίχη – Φρανκφούρτη.

Το μπερδεμένο μοντέλο με τον ΟΣΕ

Τα παραπάνω ακούγονται σαν όνειρο για τον απαξιωμένο ελληνικό σιδηρόδρομο με τις δεκάδες του παθογένειες, μένει λοιπόν να φανεί και στην πράξη πότε και σε ποιο βαθμό θα υλοποιηθούν. Απαντώντας, ο επικεφαλής της FS εξηγεί ότι προϋπόθεση για να τεθούν σε εφαρμογή οι νέες επενδύσεις είναι να επιλυθεί πρώτα το σημερινό μπερδεμένο μοντέλο του ομίλου ΟΣΕ. Σήμερα το μοντέλο προβλέπει ότι το τροχαίο υλικό είναι ιδιοκτησία της ΓΑΙΑΟΣΕ, η διαχείριση των δρομολογίων ανήκει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η συντήρηση των τρένων στη Rosco.

«Αλλά εμείς δεν θέλουμε να αγοράσουμε μετοχές της ΓΑΙΑΟΣΕ, τρένα θέλουμε να αγοράσουμε» λέει χαμογελώντας ο συνομιλητής μας. Στο τραπέζι λοιπόν υπάρχουν διάφορες σκέψεις, όπως ένα μεικτό μοντέλο, όπου τα τρένα θα αγοράζει η ΓΑΙΑΟΣΕ, προκειμένου μετά να τα μεταβιβάζει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ωστόσο πιο εύκολα θα γίνει η νέα επένδυση, όπως ο ίδιος εξηγεί, εφόσον αυτά αγοραστούν απευθείας από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και αποκαλύπτει ότι κατά την τελετή υπογραφής της συμφωνίας μεταβίβασης των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Κέρκυρα συμφώνησαν να συναντηθούν το συντομότερο με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, προκειμένου να δουν πώς αυτό το σημερινό μοντέλο μπορεί να τροποποιηθεί, στο πλαίσιο πάντα των ευρωπαϊκών οδηγιών.

πρώτη θέση

Σε δεύτερη φάση ο Ματσοντσίνι, επικεφαλής της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας σιδηροδρόμων στην Ευρώπη, σημειώνει ότι η FS θα ήθελε να «παντρέψει» την παρουσία της στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με την είσοδο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, δηλαδή τη ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) καθώς και την ΟΣΥ (μπλε λεωφορεία, τρόλεϊ).

Το ερώτημα βέβαια είναι πώς θα συμβεί αυτό, όταν οι συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ πρόκειται να ενταχθούν στο Υπερταμείο και η κυβέρνηση έχει διαμηνύσει ότι δεν τις πουλάει. «Δεν έχουμε ακόμη συζητήσει για αυτά με τον κ. Σπίρτζη, θα το κάνουμε στην επικείμενη συνάντησή μας. Αλλά μόνο με έναν συνδυασμό σιδηροδρόμου, μέσων σταθερής τροχιάς και αστικών συγκοινωνιών θα κερδίσουμε τη μάχη κόντρα στο αυτοκίνητο, άλλωστε στην Ελλάδα το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πολύ μικρό, μόλις 2.200 χλμ.» εξηγεί ο συνομιλητής μας. Διευκρινίζει πάντως ότι η στρατηγική της FS είναι να αποκτά πάντα ολόκληρο τον έλεγχο μιας εταιρείας, όχι μειοψηφικά ποσοστά. Του επισημαίνουμε ότι οι συγκοινωνίες είναι ένα κεφάλαιο που πολιτικά «καίει» και μας απαντά με νόημα ότι στόχος της πολιτικής είναι να παρέχει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στο κοινό. Σημειωτέον ότι η FS έχει θυγατρική στις αστικές συγκοινωνίες, την Busitalia.

Το εσωτερικό ενός τρένου Frecce

Ποια είναι η Ferrovie

H FS Group είναι ο τρίτος μεγαλύτερος σιδηροδρομικός όμιλος στην Ευρώπη μετά τους γερμανικούς (Deutsche Bahn) και γαλλικούς σιδηροδρόμους (SCNF). Απασχολεί 69.000 εργαζομένους, διακινεί καθημερινά 8.000 τρένα, κάθε χρόνο μετακινούνται με αυτήν 600 εκατ. επιβάτες και 50 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων. Το σιδηροδρομικό της δίκτυο είναι 16.700 χιλιόμετρα δικτύου, εκ των οποίων τα 1.000 χλμ. αφορούν αποκλειστικά τρένα υψηλών ταχυτήτων. Το 2016 ο ιταλικός όμιλος είχε έσοδα 8,9 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 770 εκατ. ευρώ και στόχος του είναι η διάθεση του 30% των μετοχών του στο χρηματιστήριο, ένας επιπλέον λόγος για το επιθετικό σχέδιο επέκτασης που υλοποιεί τόσο στην Ιταλία όσο και στο εξωτερικό.

Πηγή : thessaliaeconomy.gr

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Ακολουθήστε το Diaforetiko στο Google news Google News

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Ελλαδα

Πάτρα: Συγκλονίζει το βίντεο ντοκουμέντο με τον άγριο ξυλοδαρμό 8χρονου από ένα 7χρονο
Ελλαδα

Πάτρα: Συγκλονίζει το βίντεο ντοκουμέντο με τον άγριο ξυλοδαρμό 8χρονου από ένα 7χρονο

Το βίντεο που δημοσιοποιήθηκε από το MEGA, δείχνει την αποτρόπαια πράξη ενός 7χρονου, που χτύπησε ένα 8χρονο παιδί μπροστά στα μάτια των άλλων δύο μικρών αγοριών, ενώ, το συγκεκριμένο υλικό με το περιστατικό ανέβηκε στο TikTok

«Ντροπή, σιχάματα!»: Οργή του πατέρα Νίκου Πλακιά για τα οστά που βρέθηκαν στο χωράφι
Ελλαδα

«Ντροπή, σιχάματα!»: Οργή του πατέρα Νίκου Πλακιά για τα οστά που βρέθηκαν στο χωράφι

Σοκ προκαλεί η είδηση ότι στο ιδιωτικό οικόπεδο που είχε μεταφερθεί το χώμα από το σημείο της σύγκρουσης στα Τέμπη, βρέθηκαν υπολείμματα οστών, τα οποία έχουν ήδη μεταφερθεί στα εγκληματολογικά εργαστήρια προκειμένου να διαπιστωθεί αν ανήκουν σε ανθρώπους ή ζώα. Με ανάρτησή του ο πατέρας που έχασε τις δίδυμες κόρες και την ανιψιά του στο έγκλημα των Τεμπών, ξεσπά […]

Κακοκαιρία εξπρές το Σαββατοκύριακο: Ισχυρές βροχοπτώσεις σε Καρδίτσα, νότιο Πήλιο – Αναλυτική πρόβλεψη
Ελλαδα

Κακοκαιρία εξπρές το Σαββατοκύριακο: Ισχυρές βροχοπτώσεις σε Καρδίτσα, νότιο Πήλιο – Αναλυτική πρόβλεψη

Σε ποιες περιοχές έπεσαν μεγάλοι όγκοι βροχής και πού... χιόνισε - Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων από την ΕΜΥ- Live η πορεία της κακοκαιρίας - Δείτε βίντεο, φωτογραφίες

Ετοιμοπόλεμοι οι κάτοικοι της Θεσσαλίας για την κακοκαιρία: Θωρακίζουν τα σπίτια τους – Κοντά στα μεσάνυχτα τα μεγαλύτερα ύψη βροχής σε Λάρισα, Βόλο, Καρδίτσα
Ελλαδα

Ετοιμοπόλεμοι οι κάτοικοι της Θεσσαλίας για την κακοκαιρία: Θωρακίζουν τα σπίτια τους – Κοντά στα μεσάνυχτα τα μεγαλύτερα ύψη βροχής σε Λάρισα, Βόλο, Καρδίτσα

Η Θεσσαλία είναι στο επίκεντρο της κακοκαιρίας, που επελαύνει από σήμερα στην Ελλάδα, με τους κατοίκους να προετοιμάζονται για τις έντονες βροχοπτώσεις που αναμένονται. Πιο συγκεκριμένα, στη συνοικία της Νέας Σμύρνης της Λάρισας αλλά και σε άλλες περιοχές, οι κάτοικοι προετοιμάζονται έχοντας προμηθευτεί τσουβάλια με άμμο, ενώ καθαρίζονται φρεάτια πέριξ της πόλης. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Κολυδάς: Κοντά στα μεσάνυχτα τα μεγαλύτερα ύψη βροχής σε Λάρισα, […]

Τελευταία Νέα

ΣΥΡΙΖΑ: Κασσελάκης για το Ευρωψηφοδέλτιο: «Είμαι περήφανος, ένα ψηφοδέλτιο Προοδευτικής Αριστείας»
Επικαιροτητα

ΣΥΡΙΖΑ: Κασσελάκης για το Ευρωψηφοδέλτιο: «Είμαι περήφανος, ένα ψηφοδέλτιο Προοδευτικής Αριστείας»

«Άνθρωποι που δεν προέκυψαν από συσκέψεις με συμβούλους, κομματικές ισορροπίες και προσωπικές σχέσεις, αλλά από εσάς» τονίζει ο Στέφανος Κασσελάκης

Πάτρα: Συγκλονίζει το βίντεο ντοκουμέντο με τον άγριο ξυλοδαρμό 8χρονου από ένα 7χρονο
Ελλαδα

Πάτρα: Συγκλονίζει το βίντεο ντοκουμέντο με τον άγριο ξυλοδαρμό 8χρονου από ένα 7χρονο

Το βίντεο που δημοσιοποιήθηκε από το MEGA, δείχνει την αποτρόπαια πράξη ενός 7χρονου, που χτύπησε ένα 8χρονο παιδί μπροστά στα μάτια των άλλων δύο μικρών αγοριών, ενώ, το συγκεκριμένο υλικό με το περιστατικό ανέβηκε στο TikTok

Ακάθιστος Ύμνος: Το αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας για την Παναγία
Θρησκεια

Ακάθιστος Ύμνος: Το αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας για την Παναγία

Ο Ακάθιστος Ύμνος δεν συνδέεται άμεσα με την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής , αλλά με την εορτή του Ευαγγελισμού, που εμπίπτει όμως πάντοτε μέσα στη κατανυκτική αυτή περίοδο Με την Ακολουθία του Ακάθιστου Ύμνου εκδηλώνονται ευχαριστίες και εγκώμια στο πρόσωπο της Παναγίας. Αποτελείται, κατά βάση, από τον Ακάθιστο Ύμνο και τον Κανόνα του Ακάθιστου Ύμνου, πλαισιωμένα με […]

Αλέξανδρος Αντωνόπουλος: Σαν νέος ήμουν αριστερός, τώρα ΝΔ και ξερό ψωμί
ShowBiz

Αλέξανδρος Αντωνόπουλος: Σαν νέος ήμουν αριστερός, τώρα ΝΔ και ξερό ψωμί

Ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος μίλησε στον Νίκο Χατζηνικολάου και στο “Ενώπιος Ενωπίω” για την ζωή του και την καριέρα του. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη γιαγιά του Κατίνα Παξινού, στον παππού του Αλέξη Μινωτή αλλά και στη σχέση του με την πολιτική, τονίζοντας πως “μικρός ήμουν αριστερός, αλλά τώρα Νέα Δημοκρατία και ξερό ψωμί”. “Ήμουν στον χώρο του ΚΚΕ Εσωτερικού. Θαύμαζα πολύ […]

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τζολάκης: «Πριν τα πέναλτι μου έδωσε ο πατέρας μου ενα φυλαχτό»
Αθλητικά

Τζολάκης: «Πριν τα πέναλτι μου έδωσε ο πατέρας μου ενα φυλαχτό»

Ο Τζολάκης μίλησε για την πρόκριση στα ημιτελικά, τη διαδικασία των πέναλτι, αλλά και στη σημασία που είχε για εκείνον ότι ο πατέρας του που βρίσκονταν στην Κωνσταντινούπολη του έδωσε ένα φυλαχτό πριν ξεκινήσει η «ρώσικη ρουλέτα» από τα 11 βήματα. Ο Ολυμπιακός βρίσκεται για πρώτη φορά στην ιστορία του στα ημιτελικά ευρωπαϊκής διοργανώσης καθώς […]

«Ντροπή, σιχάματα!»: Οργή του πατέρα Νίκου Πλακιά για τα οστά που βρέθηκαν στο χωράφι
Ελλαδα

«Ντροπή, σιχάματα!»: Οργή του πατέρα Νίκου Πλακιά για τα οστά που βρέθηκαν στο χωράφι

Σοκ προκαλεί η είδηση ότι στο ιδιωτικό οικόπεδο που είχε μεταφερθεί το χώμα από το σημείο της σύγκρουσης στα Τέμπη, βρέθηκαν υπολείμματα οστών, τα οποία έχουν ήδη μεταφερθεί στα εγκληματολογικά εργαστήρια προκειμένου να διαπιστωθεί αν ανήκουν σε ανθρώπους ή ζώα. Με ανάρτησή του ο πατέρας που έχασε τις δίδυμες κόρες και την ανιψιά του στο έγκλημα των Τεμπών, ξεσπά […]

Άννα Βίσση: Ένας άνθρωπος που εκπροσωπεί τον Θεό δεν θα έπρεπε να πληρώνεται
ShowBiz

Άννα Βίσση: Ένας άνθρωπος που εκπροσωπεί τον Θεό δεν θα έπρεπε να πληρώνεται

Η αγαπημένη Κύπρια τραγουδίστρια Άννα Βίσση, παραχώρησε συνέντευξη και αναφέρθηκε στη σχέση της με τη θρησκεία. «Κάποια στιγμή πιο μικρή έκανα αυτά που μου έλεγαν οι γονείς μου. Δεν ακολουθώ την θρησκεία, επειδή μου το έχουν μάθει. Έχουν συμβεί πολλά λάθη και έχουν κάνει και πολλά λάθη αυτοί που την εκπροσωπούν, όπως τις τελευταίες δηλώσεις Μητροπολίτη περί […]

close menu