Όχι μία ακόμα φαντασίωση: Η Σπυροπούλου καθηγήτρια σε λύκειο της Αργυρούπολης

Όχι μία ακόμα φαντασίωση: Η Σπυροπούλου καθηγήτρια σε λύκειο της Αργυρούπολης

Όχι μία ακόμα φαντασίωση: Η Σπυροπούλου καθηγήτρια σε λύκειο της Αργυρούπολης

Θα υπάρξει τίμια και ειλικρινής προσπάθεια να μην υπαχθεί το κείμενο σε υλικό που θα δημιουργήσει κάποιου είδους ακράτεια. Μοιάζει πολύ δύσκολο. Η εξοικείωση με την εικόνα προφανώς προφυλάσσει από αδιακρισίες και μύχιες σκέψεις, οι οποίες στο παρόν λογίζονται ως προσβλητικές -και μάλλον δικαίως, παρά την αίσθηση ότι και στην απόλυτη ισονομία και έμφυλη ισότητα πάλι αναγκαστικά θα υπήρχαν 100 περισσευούμενα γραμμάρια στη ζυγαριά που ουδείς γνωρίζει από πού προκύπτουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Η αρχή θα ήταν δέον να γίνει με την εξής απλή φράση: Η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου κάνει την πρακτική της στο 3ο ΓΕΛ Αργυρούπολης. Χωρίς να θέλω να προσβάλλω την περιοχή, η οποία και την άπλα της έχει και τις μπυραρίες της και τις πλατείες της και το νάιτ λάιφ, αν ‘3ο ΓΕΛ Αργυρούπολης’ δεν είναι τίτλος ταινίας αισθησιακού περιεχομένου, είναι σίγουρα τίτλος ελληνικής βιντεοταινίας του 1984 -και ας ωρύεται ο Τζορτζ Όργουελ. Αλλά υπάρχει ένα νοητικό πρόβλημα αυτήν τη στιγμή: θα έβγαζε αυτήν την αίσθηση το 3ο ΓΕΛ Αργυρούπολης αν η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου δεν δίδασκε εκεί;

Ο σκοπός δεν είναι να ψηλαφιστεί η ιντριγκαδόρικη διάσταση της παρουσίας της, πώς, δηλαδή, από παρουσιάστρια σε πρωινό και ως αφεντικό ενός ολόκληρου καναλιού, τουλάχιστον συμπεριφορισιακά, όπως κελάηδησαν τα πουλάκια άμα τη φυγή της, βρέθηκε σε σχολείο. Και όσο θεαματική κι αν είναι αυτή η ανατροπή, για λογαριασμό της ίδιας της κοπέλας πορφαβόρ, η οποία αποδεικνύει ότι δεν έχει κολλήματα και άλλα τέτοια, το σημαίνον στην περίπτωση είναι η αίσθηση του μαθητή που βλέπει την Κωνσταντίνα Σπυροπούλου να μπαίνει στην τάξη. Αυτό το κορίτσι, ρε φίλε, που σε μία εκπομπή είπαν ότι είναι ωραιότερο από κοντά από αυτό που φαίνεται στην τηλεόραση.

Δεν πρόκειται για κάτι στιγμιαίο. Στον αγορίστικο κόσμο, που όλα γίνονται σε υπερβολικό μυαλό με πρώτιστο το κοκοριλίκι, κάτι απεχθές για πολλούς που έχουν δεχθεί τα πρώτα ψήγματα της βίας, παιδιά που πρόκειται κάποτε να πληκτρολογούν παρόμοιες μαλακίες, γινόμενοι πρώτης τάξεως κομπλεξικοί (για να προσομοιάσω αυτό που είχε πει κάποτε οπαδός του Ολυμπιακού στον τότε προπονητή της ομάδας Όλεγκ Προτάσοφ, “Όλεγκ, έχεις παίξει μπάλα εσύ, αλλά έχουμε παίξει και εμείς, κομπλεξικός ήταν και ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης”), η παρουσία της συγκεκριμένης καθηγήτριας, στα 29 χρόνια της, είναι περίπου κάτι σαν το στρατό. Αποκτάς αυτομάτως σχέση ζωής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Κοιτάξτε, τώρα: Μπορεί να είσαι αυτοί.

https://www.youtube.com/watch?v=yjwyK8C9ouI

Μπορεί να είσαι και αυτός, σε μεγαλύτερη έκδοση. Αν είσαι αυτός μικρός, πιθανότατα μεγαλώνοντας θα είσαι σχεδόν αυτός και δεν πρόκειται να αλλάξεις.

Υπάρχουν πιθανότητες να είσαι και κάτι άλλο. Όποιος και να είσαι, όμως, η στιγμή αυτή είναι κάτι ιδιαίτερο στον αγορίστικο κόσμο και μόνο επειδή αφορά σε κάτι υπαρκτό δεν είναι συγκρίσιμη με τη θητεία στο στρατό, παραδείγματος χάρη, που ποτέ δεν γίνεται βαρετό να μοιράζεσαι αναμνήσεις επειδή έχουν ήδη αναχθεί στη χώρα της λαϊκής μυθοπλασίας και δημιουργούν δεδικασμένα λαϊκής σοφίας, τόσο για τις αντιδράσεις όσο και για την αβρότητα των ανθρώπινων συμπεριφορών, που προϋποθέτει συμπίεση ορμονών, νοσταλγία και ταυτοχρόνως ελευθεριότητα, η οποία εξ ορισμού προκύπτει, από το χώρο που βρίσκεσαι.

Δεν χρειάζεται να φανταστώ πώς είναι για τους μαθητές του 3ου ΓΕΛ να μπαίνει στην τάξη η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου. Στις απεργίες των αρχών του ’97 είχαμε στο σχολείο μία παρόμοια καθηγήτρια, αναπληρώτρια, η οποία μας έκανε Ιστορία. Η απεργοσπάστρια τύγχανε να είναι 1,75μ., ξανθιά (είτε φυσικό είτε βαμμένο, δεν έχει σημασία), με μακριά πόδια και την πιο αισθησιακή θηλυκή φωνή που έχω ακούσει στη ζωή μου. Ακόμα και τώρα, πάνω από 20 χρόνια μετά από εκείνες τις διδακτέες και διδακτικές ώρες, η ανάσα και το ξεψυχισμένο ημιψεύδισμα αποτελούν την πλατινένια κορωνίδα στη συλλογή των αναμνήσεων.

Παρά το γεγονός της ίδιας της εμπειρίας, διότι περί εμπειρίας επρόκειτο, έστω και με το δίλημμα για το αν συνέβη πραγματικά, δεν είναι απαραίτητο να είσαι εκεί για να καταλάβεις ότι, ακόμα και χωρίς τη ροπή προς την αντικειμενικότητα, το πιθανότερο είναι ότι η υιοθέτηση μίας κινούμενης εικόνας ενέχει σίγουρο ποσοστό παραπλάνησης. Βεβαίως, αυτό ισχύει συνολικά, μια και τα υποβοηθήματα δίνουν στην εικόνα το boost που απαιτείται στο πλαίσιο της κοινωνικής ανάδειξης μέσω της εξωτερικής εμφάνισης. Σε κάθε περίπτωση, όπως ισχύει σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση, οι καθηγήτριες κρίνονται από τις συναδέλφους τους. Και εκείνη η αναπληρώτρια ήταν η τελευταία επιζούσα. Για να δανειστώ ένα από τα στο δρόμο προς ατέλειωτα ευφυολογήματα του Κώστα Μανιάτη, τώρα είμαι τρία χρόνια μεγαλύτερος από ό,τι ήταν εκείνη τότε. Και όλοι μας τη θεωρούσαμε μεγάλη, όχι υπερβολικά, αλλά μεγάλη. Περιττό να περιγραφεί πώς νιώθαμε ομαδόν τους ενήλικες, κάτι που έρχεται.

Τα χρόνια αυτά που θα διανύσει η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου στην έδρα της καθηγήτριας μπορεί η ίδια να μη διακρίνει ό,τι αισθάνονται τα αγόρια. Είναι στενάχωρο, παρ’ όλα αυτά η απλοϊκοποίηση μίας κατάστασης είναι μάλλον απαιτητή μεγαλώνοντας, διότι κάπως πρέπει να εξισορροπηθεί η έλλειψη χρόνου. Αν όχι η έλλειψη, εκείνο το πράγμα που συμβαίνει και οι μέρες μικραίνουν. Το έχει περιγράψει τέλεια ο, όχι φο Ελληνοαμερικανός, Τζέφρυ Ευγενίδης στο ‘Σενάριο Γάμου’: συλλέγοντας μέρες εκείνες χάνουν τη διάρκεια που είχαν παλιότερα –και μάλλον ανοίγουν ξανά με τη δική σου συρρίκνωση.

Αν ψάχνουμε ένα παράδειγμα για το γεγονός ότι η Γη είναι στρόγγυλη (και όχι επίπεδη, πλάκα στην πλάκα έχει ανοίξει ξανά αυτό το θέμα και υπάρχει μέχρι και σχετική σελίδα στο Facebook, για να μας δείξει ότι η ποταπότητα είναι άμετρη) μπορείς να θέσεις τη συστολή και τη διαστολή του δικού σου ταξιδιού. Η Σπυροπούλου μπορεί να διακρίνει λαγνεία, την ίδια που διαπιστώνει ανά καιρούς στους άνδρες κάθε ηλικίας οι οποίοι την κοιτάζουν. Αλλά δεν θα μπορεί να διακρίνει την πολυπλοκότητα των αγορίστικων βλεμμάτων, που την τοποθετούν πάραυτα στη σφαίρα της φαντασίας, στην πιο ιδανικά εφικτή νοητική δομή. Ταυτοχρόνως, η ίδια η παρουσία της κάνει τα όμορφα κορίτσια της τάξης να νιώθουν το τρίξιμο στην πρωτοκαθεδρία τους, να υποχωρούν, καθώς αυτό που χάνουν είναι η αίσθηση της καθολικής αποδοχής, που τώρα μεταφέρεται. Είναι σαν παράδοση στέμματος –και αυτό μόνο μετά από καιρό γίνεται ανεκτό, όταν η ένταση ξεφτίζει.

Όσο περνούν οι τάξεις, η καθηγήτρια θα στέκει σαν τοτέμ απέναντι σε Πυγμαίους, μόνο που θα μιλάει τώρα: δε θα έχει προβλήματα, δεν θα έχει ανάγκες, αντί για έντερα και συκώτι και νεφρούς και εντόσθια θα έχει φως ακτινοβόλο και όταν το φεγγάρι εξαφανίζεται θα πηγαίνει να κοιμάται μέσα από το απαλό δέρμα της, το οποίο θα είναι πάπλωμα. Αυτά πρόκειται να μπερδεύονται με βρώμικες σκέψεις, που μέχρι το πρόστυχο κόλπο της Ωριμότητας, η οποία σου ζητάει να ξεκαθαρίσεις τη σκέψη σου και να κάνεις το μυαλό σου κρυστάλλινο, είναι μία φαντασμαγορική σαλάτα, γεμάτη αγωνία, απορίες και γόνιμους προβληματισμούς, προβληματισμούς αληθινά ζωτικούς, που δεν πρόκειται να αντικατασταθεί η σημασία τους με οτιδήποτε άλλο έπειτα, παρά μόνο με αποφάσεις συνεχόμενες και συναπτές. Δεν έχουμε χρόνο να απολαμβάνουμε έτσι τους προβληματισμούς μας.

Ή ίσως έτσι ήταν για εμάς. Για τους μαθητές της δεκαετίας του ’90, που δεν είχαν πρόσβαση στον κόσμο της απροσμέτρητης πληροφορίας και για αυτό το κεφάλι τους δεν ήταν στη θέση τους. Αν η Σπυροπούλου είναι τυχερή, πρόκειται να νιώσει αυτήν τη συγκίνηση, να μετέχει στο γαλακτικό ρόλερ κόστερ, χωρίς και η ίδια να κατανοεί πλήρως τι ακριβώς συμβαίνει, έχοντας ξεμπερδέψει το σεξ με το συναίσθημα και κατανοήσει ότι η δυναμική του πρώτου αποτελείται από τα κομμάτια ενός εξουσιαστικού παζλ, ενώ το δεύτερο από μόνο του μπορεί να είναι μελό. Ξεμπερδεύοντας το κουβάρι, το ίδιο χάνει την οντότητά του.

Όπως και να έχει, για τα αγόρια του λυκείου που η πρώην τηλεοπτική παρουσιάστρια -η οποία δημιούργησε ποικίλα συναισθήματα κατά τη διάρκεια της θητείας της- κάνει την πρακτική της, αυτό είναι το καλύτερο νέο της χρονιάς. Συν ότι δημιουργεί δεσμούς και κωδικούς επικοινωνίας που δεν θα τους βρουν πουθενά αλλού. Εντυπώνοντας την εικόνα και βιώνοντας την κατάσταση μέσα από την πιο ανόθευτη αθωότητα (η οποία, κιόλας, εμφανίζεται στα πιο ζωώδη ένστικτα και αυτό πιστοποιεί την αγνότητά της), δεν θα βρουν ένα ασφαλές κρησφύγετο, που θα μπορούν να καταφεύγουν όταν ο κλοιός της πραγματικότητας σφίγγει, μόνο για τη μετεφηβεία τους, αλλά και για όλη την υπόλοιπη ζωή τους.

Κι αν, όσο περνούν τα χρόνια, εκεί καταφεύγουν όλο και πιο σπάνια, θα παραμένει απαλό, μαλακό και ασφαλές, όπως πάντα είναι η επιστροφή στην αγορίστικη κοιτίδα.

[oneman]

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Ακολουθήστε το Diaforetiko στο Google news Google News

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

ShowBiz

Τζόυς Ευείδη: Έχω την εντύπωση ότι είμαι παλιά ψυχή, έχω ζήσει κι άλλες ζωές
ShowBiz

Τζόυς Ευείδη: Έχω την εντύπωση ότι είμαι παλιά ψυχή, έχω ζήσει κι άλλες ζωές

Η Τζόυς Ευείδη είπε σε συνέντευξη που έδωσε και προβλήθηκε το βράδυ της Τρίτης 23 Απριλίου, ότι πιστεύει σε προηγούμενες ζωές και εξήγησε, τι πιστεύει πως ισχύει στη δική της περίπτωση. Η ηθοποιός ήταν καλεσμένη στο «Καλύτερα Αργά» και αναφέρθηκε στην ύπνωση που ήθελε να κάνει αλλά τελευταία στιγμή έκανε πίσω Όταν η παρουσιάστρια τη […]

“Πάντα υπήρξες νικητής” : Επιτέλους αυτό που περιμέναμε, ξύπνησε ο Δημήτρης Κόκοτας
ShowBiz

“Πάντα υπήρξες νικητής” : Επιτέλους αυτό που περιμέναμε, ξύπνησε ο Δημήτρης Κόκοτας

Νικητής της ζωής ο Δημήτρης Κόκοτας μετά από 23 ημέρες σε κόμα ξύπνησε και άρχισε να ανταποκρίνεται στους γιατρούς – Αισιόδοξοι οι γιατροί για την αποσωλήνωση Θετικά είναι τα νέα για την κατάσταση της υγείας του αγαπημένου τραγουδιστή Δημήτρη Κόκοτα, που παραμένει ακόμη στη ΜΕΘ μετά το έμφραγμα που υπέστη κατά τη διάρκεια των προβών […]

Ανάστατοι οι Έλληνες οι τηλεθεατές: Οριστικό τέλος στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ», Πρώτο Πάσχα που συμβαίνει αυτό στη χώρα μας
ShowBiz

Ανάστατοι οι Έλληνες οι τηλεθεατές: Οριστικό τέλος στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ», Πρώτο Πάσχα που συμβαίνει αυτό στη χώρα μας

Φέτος, το τηλεοπτικό πρόγραμμα του ΑΝΤ1 φαίνεται να υφίσταται μια σημαντική ανατροπή που προκαλεί αίσθηση στους τηλεθεατές: η διαχρονική και εμβληματική θρησκευτική υπερπαραγωγή «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα της Μεγάλης Εβδομάδας μέχρι και τη Μεγάλη Τετάρτη, χωρίς να έχει ακόμη ανακοινωθεί επίσημα οι ημέρες και ώρες προβολής. Η σειρά, που έχει γίνει […]

Θεοφανία Παπαθωμά: «Μας σκοτώνουν! Δεν είναι αφρικανική σκόνη»
ShowBiz

Θεοφανία Παπαθωμά: «Μας σκοτώνουν! Δεν είναι αφρικανική σκόνη»

Αίσθηση προκάλεσαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι αναρτήσεις της Θεοφανίας Παπαθωμά και του Γρηγόρη Πετράκου, με αφορμή τις απόκοσμες εικόνες σε όλη τη χώρα από την επέλαση της αφρικανικής σκόνης. Πρώτος σχολίασε το φαινόμενο ο Γρηγόρης Πετράκος, ο οποίος μάλιστα άφησε και αιχμές και την πανδημία του κορωνοϊού: «Είναι φοβερό, άνθρωποι που ζουν 50, 60, 70 χρόνια στην Αθήνα και […]

Στην Ελλάδα η Eurovision 2025: Σίγουρη η πρωτιά για την Σάττι, θα χορέψει παραδοσιακά σαν γνήσια Ελληνίδα στην σκηνή
ShowBiz

Στην Ελλάδα η Eurovision 2025: Σίγουρη η πρωτιά για την Σάττι, θα χορέψει παραδοσιακά σαν γνήσια Ελληνίδα στην σκηνή

Περίπου δύο εβδομάδες πριν την εμφάνιση της Μαρίνας Σάττι στον διαγωνισμό της Eurovision με το τραγούδι «Ζάρι», νέες πληροφορίες για την επικείμενη σκηνική της παρουσία έρχονται στο φως. Μέσω του προγράμματος «Super Κατερίνα», ο Γιάννης Πουλόπουλος αποκάλυψε αρχικά ότι σχεδιάζεται να υπάρχει ένα μονοπλάνο για αρκετή διάρκεια, ενώ αποκάλυψε επίσης τα περιεχόμενα που θα προβάλλονται […]

Βίκυ Χατζηβασιλείου: Δεν έχω ψωνίσει ποτέ ρούχα από την λαϊκή, δεν φοράω από δεύτερο χέρι
ShowBiz

Βίκυ Χατζηβασιλείου: Δεν έχω ψωνίσει ποτέ ρούχα από την λαϊκή, δεν φοράω από δεύτερο χέρι

Την Βίκυ Χατζηβασιλείου συνάντησαν σε έξοδό της οι δημοσιογράφοι. Η γνωστή παρουσιάστρια, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι δεν έχει ψωνίσει ποτέ ρούχα από την λαϊκή, ενώ εξήγησε και τον λόγο που δεν φοράει ποτέ ρούχα από δεύτερο χέρι. Συγκεκριμένα, η Βίκυ Χατζηβασιλείου είπε: ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ «Το πιο ακριβό μου ρούχο είναι ένα Gucci, βραδινό φόρεμα, πολύ ωραίο. […]

Ευρυδίκη Βαλαβάνη: «Φοβάμαι πολύ τα πουλıά»
ShowBiz

Ευρυδίκη Βαλαβάνη: «Φοβάμαι πολύ τα πουλıά»

Η Ευρυδίκη Βαλαβάνη μίλησε για τη μεγάλη αλλαγή στη ζωή της μετά τη συμμετοχή στο «Survivor» το 2017 και την πτηνοφοβία. Η αθλητικογράφος έδωσε συνέντευξη στο «2night Show» το βράδυ της Τρίτης 22 Απριλίου. Αρχικά, η πρώην παίκτρια του ριάλιτι επιβίωσης είπε ότι έχουν αλλάξει πολλά τα τελευταία χρόνια λόγω της δημοσιότητας, ενώ τόνισε ότι […]

Τζένη Μπότση: «Έκανα μεγάλο αγώνα να αποκτήσω αυτό το παιδί. Είμαι πολύ περήφανη που είμαι μάνα»
ShowBiz

Τζένη Μπότση: «Έκανα μεγάλο αγώνα να αποκτήσω αυτό το παιδί. Είμαι πολύ περήφανη που είμαι μάνα»

Η Τζένη Μπότση αναφέρθηκε στην αντίδρασή της, όταν σε δηλώσεις της, άκουσε το υποκοριστικό «μανούλα» διορθώνοντας τον δημοσιογράφο ότι είναι μάνα. «Ήταν ένα απόσπασμα αυτό που είδατε από πράγματα που είχαμε πει πριν και είχαν μια συναισθηματική φόρτιση για μένα. Μιλάγαμε για κάτι πολύ συγκεκριμένο που με είχε φορτίσει συναισθηματικά, οπότε η απάντηση που έδωσε […]

Τελευταία Νέα

Πέθανε ο πατέρας του Γιάννη Καλλιάνου – Διατάχθηκε ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας στο «Αττικόν»
Ελλαδα

Πέθανε ο πατέρας του Γιάννη Καλλιάνου – Διατάχθηκε ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας στο «Αττικόν»

Ο Γιάννης Καλλιάνος είχε περιγράψει την σοβαρότητα της κατάστασης του πατέρα του, εκφράζοντας μάλιστα και τα παράπονά του για τον τρόπο που αντιμετώπισαν την οικογένεια στο νοσοκομείο

«Δεν σκότωσε μόνο τον Ιάσονα αλλά ολόκληρη την οικογένεια»- Συγκλονίζουν οι γονείς του φοιτητή που σκοτώθηκε σε τροχαίο στη Βουλή
Ελλαδα

«Δεν σκότωσε μόνο τον Ιάσονα αλλά ολόκληρη την οικογένεια»- Συγκλονίζουν οι γονείς του φοιτητή που σκοτώθηκε σε τροχαίο στη Βουλή

Η ακροαματική διαδικασία ξεκίνησε με την κατάθεση του πατέρα και των αδερφών του θύματος - Ακολούθησε η κατάθεση του αστυνομικού, συνοδηγού του κατηγορουμένου και αυτόπτη μάρτυρα στο θανατηφόρο τροχαίο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Κάνουν λες και αγόρασαν 2 πατάτες από το σούπερ μάρκετ» – Οργή στο Instagram για τα δίδυμα που απέκτησε ο Jacquemus με τον σύζυγό του
ShowBiz

«Κάνουν λες και αγόρασαν 2 πατάτες από το σούπερ μάρκετ» – Οργή στο Instagram για τα δίδυμα που απέκτησε ο Jacquemus με τον σύζυγό του

Πλήθος αρνητικών και οργισμένων σχολίων συγκέντρωσε η ανάρτηση του γνωστού σχεδιαστή μόδας Simon Porte Jacquemus, ο οποίος ανακοίνωσε ότι απέκτησε δίδυμα με τον σύζυγό του. Το γκέι ζευγάρι φαίνεται ότι απέκτησε τα παιδιά μέσω παρένθετης μητέρας, με τον Γάλλο σχεδιαστή να προχωρά σε ανάρτησή στον προσωπικό του λογαριασμό χωρίς να κάνει καμία αναφορά στην γυναίκα που τα έφερε στον […]

close menu