Η τεχνολογία έχει «κλέψει» από τα παιδιά την ικανότητα να κρατούν το μολύβι τους
Η εκτεταμένη χρήση τάμπλετ και κινητών με οθόνη αφής από μικρή ηλικία έχει ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη των μυών του χεριού
Ολοένα και περισσότερα παιδιά δυσκολεύονται να κρατήσουν σωστά στο χέρι τους μολύβια ή στυλό, εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης της τεχνολογίας, επισημαίνουν διακεκριμένοι παιδίατροι στη Βρετανία.
Η υπερβολική χρήση τηλεφώνων και τάμπλετ με οθόνη αφής αποτρέπει την ανάπτυξη των μυών στα δάχτυλα των παιδιών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν ούτε να συγκρατήσουν ούτε να χειριστούν σωστά τα απαραίτητα «εργαλεία» κάθε μαθητή: το μολύβι και το στυλό.
«Τα παιδιά δεν έρχονται πλέον στο σχολείο έχοντας δυνατά και ευλύγιστα δάχτυλα, όπως γινόταν πριν από δέκα χρόνια. Πλέον, τους δίνουμε ένα μολύβι για να γράψουν αλλά δεν μπορούν να το κρατήσουν επειδή τους λείπουν βασικές δεξιότητες. Προκειμένου να πιάσεις σωστά ένα μολύβι και να το κινήσεις, πρέπει να μπορείς να ελέγχεις σε μεγάλο βαθμό τους μύες στα δάχτυλά σου. Τα παιδιά χρειάζονται ευκαιρίες για να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες», εξηγεί η παιδίατρος Σάλι Πέιν, επικεφαλής του ιδρύματος Heart of England του εθνικού συστήματος υγείας της Αγγλίας.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με την Δρ. Πέιν, είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει δραματικά η καθημερινότητα των παιδιών και τα παιχνίδια στα οποία αφιερώνουν τον χρόνο τους. «Είναι ευκολότερο να χαρίσεις σε ένα παιδί ένα iPad απ’ ότι να το ενθαρρύνεις να παίξει με τουβλάκια, να κάνει χαρτοκοπτική ή να ασχοληθεί με κάποια δραστηριότητα που θα το βοηθήσει να αναπτύξει τους μύες των χεριών του», επισημαίνει η ίδια.
Στο κέντρο Heart of England, ο εξάχρονος Πάτρικ συναντά μια φορά την εβδομάδα έναν ειδικό θεραπευτή που τον βοηθά να αναπτύξει επαρκή δύναμη στον δείκτη του ώστε να κρατά σωστά το μολύβι.
Η μητέρα του, Λόρα, θεωρεί ότι η αδυναμία του γιου της να το κάνει αυτό μέχρι στιγμής οφείλεται στα δικά της λάθη. «Κοιτώντας πίσω, μετανιώνω που έδωσα στον Πάτρικ πρόσβαση σε τεχνολογία, χωρίς να τον ενθαρρύνω να παίζει κατά διαστήματα με κανονικά παιχνίδια. Το αποτέλεσμα ήταν, όταν πήγε σχολείο, να μην μπορεί να κρατήσει το μολύβι σωστά, παρά την καθοδήγηση των δασκάλων του», αναφέρει η ίδια.
Στην περίπτωση του Πάτρικ, το πρόβλημα έγινε αντιληπτό έγκαιρα από το εκπαιδευτικό προσωπικό και η «ζημιά» που έχει πραγματοποιηθεί είναι απολύτως αναστρέψιμη.
Ωστόσο, θα υπάρξουν σίγουρα αμέτρητες περιπτώσεις μαθητών που δεν θα τύχουν της ίδιας προσοχής και υποστήριξης, με αποτέλεσμα να μεγαλώσουν χωρίς να μπορέσουν ποτέ να γράψουν σωστά χρησιμοποιώντας μολύβι και χαρτί.
Ολες οι Ειδήσεις
- Στην Ελλάδα η Eurovision 2025: Σίγουρη η πρωτιά για την Σάττι, θα χορέψει παραδοσιακά σαν γνήσια Ελληνίδα στην σκηνή
- Βίκυ Χατζηβασιλείου: Δεν έχω ψωνίσει ποτέ ρούχα από την λαϊκή, δεν φοράω από δεύτερο χέρι
- Κομισιόν: Τελεσίγραφο 2 μηνών έδωσε στην Ελλάδα για τους κανόνες καταπολέμησης απάτης
- Μητσοτάκης για «Αιγίς»: Πρόληψη, καταστολή και αποκατάσταση – Το τρίπτυχο για την προστασία της ανθρώπινης ζωής
- Βουλή: Ασκήθηκε δίωξη για κακούργημα στον Φλώρο – Έλαβε προθεσμία για ν’ απολογηθεί την Πέμπτη
- Σπαρτιάτες: Σε στενό δικαστικό κλοιό μετά το «φρένο» του Αρείου Πάγου για τις ευρωεκλογές
- «Χωρίς δεύτερη δουλειά δεν ζεις ως αστυνομικός» – Αναγκαία τα επικίνδυνα μεροκάματα
- Δολοφονία Λυγγερίδη: Συγκλονίζουν οι αποκαλυπτικοί διάλογοι των χούλιγκαν στη δολοφονική επίθεση εναντίον του αστυνομικού