Αυτή είναι η περιπετειώδης ζωή του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Αυτή είναι η περιπετειώδης ζωή του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Αυτή είναι η περιπετειώδης ζωή του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες
marq

Από την Αργυρώ Μποζώνη 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Tην Κυριακή 6 Μαρτίου 1927, στις εννέα το πρωί, κατά τη διάρκεια μιας απρόσμενης νεροποντής, γεννήθηκε ένα αγοράκι, ο Γκαμπριέλ Χοσέ Γκαρσία Μάρκες. Η Λουίσα μού είπε ότι ο πατέρας της είχε φύγει από νωρίς για την εκκλησία, όταν τα πράγματα πήγαιναν «πολύ άσχημα», αλλά μόλις γύρισε στο σπίτι τα πάντα είχαν τελειώσει.

Το παιδί γεννήθηκε με τον ομφάλιο λώρο τυλιγμένο γύρω από τον λαιμό του –αργότερα θα απέδιδε την κλειστοφοβία του σε αυτή την πρώιμη ατυχία– και ζύγιζε, έτσι ειπώθηκε, δυόμισι κιλά. Ετσι ξεκινά η βιογραφία του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες ενός από τους πιο δημοφιλείς συγγραφείς του 20ου αιώνα. Ο συγγραφέας Τζέραλντ Μάρτιν αφηγείται την συναρπαστική του πορεία, δημιουργώντας μια βιογραφία τολμηρή και αποκαλυπτική όπως η δημοσιογραφία του Μάρκες, πολυεπίπεδη και γεμάτη πάθος όπως η γραφή του.

Η βιογραφία του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, σε μετάφραση Άδωνι Σαμσών, κυκλοφορεί από την Μικρή Άρκτο.

«Η πιο ζωντανή μου ανάμνηση δεν είναι τόσο οι άνθρωποι, αλλά το σπίτι στην Αρακατάκα όπου έζησα με τους παππούδες μου. Είναι ένα όνειρο που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά μέχρι και σήμερα. Επιπλέον, δεν περνάει μέρα στη ζωή μου που να μην ξυπνήσω με την αίσθηση, πραγματική ή φανταστική, ότι έχω ονειρευτεί πως βρίσκομαι μέσα σε αυτό το τεράστιο παλιό σπίτι. Όχι ότι έχω γυρίσει εκεί, αλλά ότι είμαι εκεί, όχι σε κάποια συγκεκριμένη ηλικία ή για κάποιο ιδιαίτερο λόγο· σαν να μην έφυγα ποτέ. Ακόμη και τώρα, στα όνειρά μου εξακολουθεί να υπάρχει η αίσθηση ενός νυχτερινού προαισθήματος που κυριάρχησε σε όλη την παιδική μου ηλικία. Ήταν μια ανεξέλεγκτη δυσθυμία που με κυρίευε νωρίς κάθε βράδυ και με ροκάνιζε στον ύπνο μου, μέχρι που έβλεπα τον ήλιο να χαράζει μέσα από τις χαραμάδες της πόρτας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Magnify Image

Μάγος ή βλάκας; Ο ΓΓΜ στη Βαρκελώνη, με στέμμα το διάσημο καμπαλιστικό εξώφυλλο του ΕΧΜ, 1969. (Colita / Corbis) Magnify Image

ΓΓΜ και Πάμπλο Νερούδα, 1972. (GARA-Αρχείο)

Μια μποέμικη παρέα 1950-53 

Ο Γκαρσία Μάρκες ήταν ο νεότερος σε ολόκληρη την ομάδα, ο πιο αφελής και ο πιο άπειρος· σύμφωνα με τον Ιμπάρρα Μερλάνο, ο Γκαρ- σία Μάρκες όχι μόνο δεν έβριζε, αλλά δεν ήθελε ούτε οι υπόλοιποι να βρίζουν.

Ποτέ δεν λάτρεψε το ποτό, ούτε ποτέ υπήρξε κυκλοθυμικός στη συμπεριφορά του, αν και φαίνεται ότι συχνά, αλλά διακριτικά, διατηρούσε κάποιες ερωτικές σχέσεις.

Ο Χερμάν Βάργας διατύπωσε την εξής παρατήρηση: «Ήταν ντροπαλός και ήσυχος, σαν εμένα και τον Αλφόνσο· αυτό ήταν κατανοητό, γιατί ήταν ο πιο επαρχιώτης από όλους μας. Επίσης, ήταν ο πιο πειθαρχημένος». Εξακολουθούσε να είναι ο μοναδικός μέσα στην παρέα χωρίς χρήματα, ανέστιος, χωρίς σύζυγο ή φιλενάδα.  Έμοιαζε με αιώνιο φοιτητή ή μποέμ καλλιτέχνη. Δεν είχε αρκετά χρήματα για να πληρώνει κανονικό ενοίκιο. Κατέληξε να μένει επί περίπου έναν χρόνο σε οίκο ανοχής, ο οποίος έφερε το όνομα «Residencias New York».

Στον επάνω όροφο ήταν τα δωμάτια των ιεροδούλων, τα οποία διηύθυνε με αυστηρότητα η μαντάμ Καταλίνα λα Γκράντε. Ο Γκαρσία Μάρκες ενοικίασε ένα από τα δωμάτια στον τελευταίο όροφο του κτιρίου προς ενάμισι πέσο τη βραδιά. Το δωμάτιο, που έμοιαζε περισσότερο με κλουβί, ήταν δεν ήταν τρία τετραγωνικά μέτρα. Μια πόρνη ονόματι Μαρία Ενκαρνασιόν σιδέρωνε τα δύο παντελόνια και τα τρία πουκάμισά του μία φορά την εβδομάδα. Ενίοτε δεν είχε χρήματα για να πληρώσει το ενοίκιο και αντ’ αυτού έδινε στον θυρωρό Δάμασο Ροδρίγες το αντίγραφο από το τελευταίο του χειρό- γραφο. Έζησε σε αυτές τις συνθήκες, μέσα στη βουή από τον δρόμο και τους εκκωφαντικούς θορύβους, τις επιχειρηματικές συζητήσεις και τα μαλ- λιοτραβήγματα από το πορνείο, για σχεδόν έναν χρόνο.

Η χαρά της ζωής, η χαρά της γραφής και η λογοκρισία 

Τα άρθρα του εκείνης της εποχής αποπνέουν όχι μόνο τη χαρά της ζωής, αλλά και τη χαρά της γραφής. Οι πρώτες εβδομάδες του 1950 υπήρξαν γι’ αυτόν οι πιο ευχάριστες· τουλάχιστον όσον αφορά τη δημοσιογραφική του καριέρα.

Δύο ήταν τα βασικά προβλήματά του: η λογοκρισία και η αναζήτηση του κατάλληλου θέματος. Και τα δύο αυτά σχολιάζει με χιουμοριστικό τρόπο σε ένα άρθρο του με τίτλο «Το προσκύνημα της καμηλοπάρδαλης»:

Η καμηλοπάρδαλη είναι ένα ζώο ευάλωτο στην παρα- μικρή δημοσιογραφική κίνηση. Από τη στιγμή που συλλαμβάνεται η πρώτη λέξη αυτής της καθημερινής στήλης· εδώ στην Underwood […] μέχρι τις έξι το πρωί της επόμενης ημέρας η καμηλοπάρδαλη γίνεται ένα θλιμμένο ανυπερά- σπιστο ζώο που μπορεί να σπάσει το πόδι της στρίβοντας σε κάποια γωνία. Κατ’ αρχάς, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αυτή η δουλειά, να γράφεις δεκατέσσερα εκατοστά ανοησίας κάθε μέρα, δεν είναι εύκολη, όσο ιδιόρρυθμα ανόητος κι αν είναι ο συγγραφέας. Έπειτα, υπάρχει το θέμα των δύο λογοκριτών.

Ο πρώτος, ο οποίος βρίσκεται εδώ μέσα, δίπλα μου, κάθεται ντροπαλά κοντά στον ανεμιστήρα, διατεθειμένος να μην αφήσει την καμηλοπάρδαλη να έχει οποιοδήποτε χρώμα εκτός από εκείνο που φυσικά δημοσίως επιτρέπεται. Έπειτα, υπάρχει ο δεύτερος λογοκριτής για τον οποίο δεν μπορεί να ειπωθεί τίποτα χωρίς τον κίνδυνο ο μακρύς λαιμός της καμηλοπάρδαλης να μειωθεί στο ελάχιστο δυνατό. Τέλος, το ανυπεράσπιστο θηλαστικό φθάνει στον σκοτεινό θάλαμο του λινοτύπη, όπου αυτοί οι πολυσυκοφαντημένοι συνάδελφοι εργάζονται κοπιωδώς νυχθημερόν μετατρέποντας σε μολύβι ό,τι έχει γραφτεί επάνω σε ελαφριά και μηδαμινά φύλλα χαρτιού.

Ο Μάρκες και ο κινηματογράφος 

Από την αρχή ήταν εχθρικά διακείμενος προς αυτό που θεωρούσε ρηχές εμπορικές και επιφανειακές αξίες του συστήματος του Χόλλυγουντ –εξαιρούσε τον Όρσον Ουέλς και τον Τσάρλι Τσάπλιν – ενώ υπερασπιζόταν σθεναρά τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο, του οποίου την παραγωγή και τις ηθικές αξίες επιζητούσε για την ανάπτυξη ενός εθνι- κού κινηματογράφου στην Κολομβία. Αυτό θα εξελισσόταν σε κάτι σαν εμμονή τα χρόνια που ακολούθησαν.

Έδειχνε τρομερό ενδιαφέρον για τα τεχνικά ζητήματα –το σενάριο, τους διαλόγους, τη σκηνοθεσία, τη φωτογραφία, τον ήχο, τη μουσική, το μοντάζ, την ηθοποιία– κάτι που ίσως του άνοιξε την πόρτα σε αυτό που θα αποκαλούσε αργότερα ξυλουργική της λογοτεχνίας του: τα τρικ του επαγγέλματος, τα οποία ποτέ δεν ήταν εντελώς πρόθυμος να αποκαλύψει, τουλάχιστον όχι όσον αφο- ρά το μυθιστόρημα.

Επέμενε ότι τα σενάρια πρέπει να γράφονται με λιτότητα, συνέπεια και συνοχή· και ότι τα κοντινά και τα μακρινά πλά- να είναι εξίσου σημαντικά. Από την αρχή τον απασχολούσε η έννοια της καλογραμμένης ιστορίας, μια εμμονή η οποία θα τον χαρακτηρίζει για το υπόλοιπο της καριέρας του και που εξηγεί τον σεβασμό του για το Χίλιες και Μία Νύχτες, τον Δράκουλα, τον Κόμη Μοντεχρίστο και  Το Νησί του Θησαυρού: όλα έξοχα και δημοφιλή έργα της λογοτεχνίας. Αυτό ακριβώς αναζητούσε και στο σινεμά. Η αντικειμενική πραγματι- κότητα –πίστευε– πρέπει να κυριαρχεί, αλλά ο εσωτερικός κόσμος, ακό- μη και ο φανταστικός κόσμος, δεν πρέπει να παραμελείται. Σημείωνε ότι τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της ταινίας του Βιττόριο ντε Σίκα Ο Κλέφτης των Ποδηλάτων ήταν «η ανθρώπινη αυθεντικότητα και η ζωντάνια της». Αυτές οι κεντρικές ιδέες θα δεσπόζουν στην οπτική του τα επόμενα χρόνια, οι οποίες δεν απείχαν πολύ από τα αξιώματά του όσον αφορά τον αστικό και σοσιαλιστικό ρεαλισμό, που συνυφαίνονταν με τον ιταλικό νεορεαλισμό.

Δεν ήταν αβανγκάρντ. Έδειχνε να μην τον απασχολούν οι θεωρίες του γαλλικού νέου κύματος που γεννιόταν τότε, του οποίου η επιρροή είναι εμφανής σε Βραζιλιάνους, Αργεντινούς και Κουβανούς κινηματογραφιστές της εποχής. Magnify Image

Οι συγγραφείς του «Μπουμ». (Φωτογραφία από Σίλβια Λέμους) Magnify Image

Χούλιο Κορτάσαρ, Μιγκέλ Άνχελ Αστούριας και ΓΓΜ, Δυτική Γερμανία, 1970. (GARA-Αρχείο) Magnify Image

ΓΓΜ παίρνει συνέντευξη από τον Φελίπε Γκονσάλες στην Μπογκοτά, 1977. (Alternativa)

Η επίσκεψή του στο Αουσβιτς 

Αντιπάθησε την Κρακοβία για τον εγγενή συντηρητισμό της και τον οπισθοδρομικό καθολικισμό της· τουλάχιστον όπως τα αντιλαμβανόταν ο ίδιος.

Ωστόσο, η περιγραφή  μιας επίσκεψης στο Άουσβιτς –αν και σύντομη– είναι συγκλονιστική.

Για πρώτη φορά, ο συνήθως ελαφρόμυαλος σχολιαστής ομολογεί ότι με δυσκολία συγκράτησε τους λυγμούς του και δίνει μια δραματική, αν και νηφάλια, περιγραφή της επίσκεψής του:

“Υπάρχει μια αίθουσα με τεράστιες γυάλινες προθήκες γεμάτες μέχρι επάνω με ανθρώπινα μαλλιά. Μια αίθουσα γεμάτη παπούτσια, ρούχα, μαντίλια, με αρχικά ονομάτων ραμμένα στο χέρι, βαλίτσες που μετέφεραν οι κρατούμενοι σε εκείνο το παραισθησιογόνο ξενοδοχείο που εξακολου- θούσε να έχει τις πινακίδες από τα ξενοδοχεία για τουρίστες. Υπάρχει επίσης μια προθήκη γεμάτη με παιδικά παπούτσια με φθαρμένα μεταλλικά τακούνια: μικρές λευκές μπότες που φορούσαν στο σχολείο και τα εξαρτήματα από τις μπότες εκείνων που πριν πάνε να πεθάνουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης είχαν κάνει τον κόπο να επιβιώσουν από βρεφική παράλυση. Υπάρχει ένας απέραντος χώρος γεμάτος με προσθετικά μέλη, χιλιάδες ζευγάρια γυαλιά, μασέλες, γυάλινα μάτια, ξύλινα πόδια, μάλλινα γάντια που έκρυβαν κομμένα χέρια, όλα τα εργαλεία που εφηύρε ποτέ ο άνθρωπος για να αποκαταστήσει τη δικαιοσύνη στον κόσμο. Αποκόπηκα από τους άλλους και περπάτησα αθόρυ- βα κατά μήκος της αίθουσας. Με έτρωγε μια καταπιεσμένη οργή μέσα μου, γιατί ήθελα να κλάψω”. Magnify Image

Αβάνα, 2007: ΓΓΜ και Φιντέλ Κάστρο. (Diario El Tiempo / epa / Corbis) Magnify Image

Καρταχένα, Μάρτιος 2007: ΓΓΜ και Μπιλ Κλίντον. (Cesar Carrion / EPA / Corbis)

Ο Μάρκες ταχυδρομεί τα “Εκατό Χρονια μοναξιά” 

Στις αρχές Αυγούστου, ο Γκαρσία Μάρκες συνόδεψε τη Μερσέδες στο ταχυδρομείο για να στείλει το τελικό χειρόγραφο στο Μπουένος Άιρες. Έμοιαζαν με δύο επιζώντες μιας καταστροφής.

Το πακέτο περιείχε 490 δακτυλογραφημένες σελίδες. Ο υπάλληλος είπε: «Ογδόντα δύο πέσο».

Ο Γκαρσία Μάρκες κοίταξε τη Μερσέδες που έψαχνε στην τσάντα της για τα χρήματα. Είχαν μόνο πενήντα και μπορούσαν να στείλουν μόνο το μισό περίπου βιβλίο: ο Γκαρσία Μάρκες έβαλε τον υπάλληλο πίσω από τον γκισέ να αφαιρέσει φύλλα από το πακέτο μέχρι να αρκέσουν τα πενήντα πέσο.

Επέστρεψαν στο σπίτι, έβαλαν ενέχυρο τη θερμάστρα, το πιστολάκι μαλλιών και το μίξερ, πήγαν πίσω στο ταχυδρομείο και έστειλαν και τη δεύτερη δόση. Καθώς έβγαιναν από το ταχυδρομείο, η Μερσέδες σταμάτησε, κοίταξε τον άντρα της και είπε: «Γκάμπο, αυτό που μας λείπει τώρα είναι το βιβλίο να είναι χάλια»

Η πιο διάσημη γροθιά στην ιστορία της Λατινικής Αμερικής

Στις 12 Φεβρουαρίου 1976, κάτοικος πια της Πόλης του Μεξικού, εμφανίστηκε στην πρεμιέρα μιας κινηματογραφικής εκδοχής του Επιζώντες των Άνδεων. Καθώς έφτανε, ο Μάριο Βάργας Γιόσα, ο οποίος βρισκόταν στην πόλη για την εκδήλωση –είχε γράψει το σενάριο– στεκόταν στο φουαγέ. Ο Γκάμπο άνοιξε τα χέρια διάπλατα και φώναξε «αδελφέ μου!» Χωρίς να πει ούτε μια λέξη, ο Μάριο, ερασιτέχνης μποξέρ ων, τον «ξάπλωσε» κάτω με μια δυνατή γροθιά στο πρόσωπο.

Με τον Γκαρσία Μάρκες ημιλιπόθυμο στο πάτωμα αφού χτύπησε το κεφάλι του πέφτοντας, ο Μάριο φώναξε, ανάλογα με την εκάστοτε πηγή: «Γι’ αυτό που είπες στην Πατρίσια». Ή: «Γι’ αυτό που έκα- νες στην Πατρίσια». Αυτή έμελλε να γίνει η πιο διάσημη γροθιά στην ιστορία της Λατινικής Αμερικής και ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο διάφορων θεωριών.

Οι αυτόπτες μάρτυρες ήταν πολλοί και οι εκδοχές όχι μόνο του τι συνέβη στην πραγματικότητα, αλλά και του γιατί, είναι πολλές. Λέγεται ότι ο γάμος του Βάργας Γιόσα περνούσε μια δύσκολη φάση στα μέσα της δεκαετίας του 1970 και ότι ο Γκαρσία Μάρκες το θεώρησε καθήκον του να παρηγορήσει την προφανώς έξαλλη και αγανακτισμένη σύζυγο του Μάριο. Μερικοί λένε ότι παρενέβη συμβουλεύοντάς την να κινήσει διαδικασίες διαζυγίου· άλλοι, ότι η παρηγοριά ήταν πιο άμεση.

Προφανώς, ο Μάριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο Γκαρσία Μάρκες είχε βάλει την ανησυχία του για την Πατρίσια πιο πάνω από τη φιλία τους. Μόνο ο Γκαρσία Μάρκες και η Πατρίσια Γιόσα ξέρουν τι έγινε ή τι δεν έγινε. Και μόνο η Πατρίσια Γιόσα ξέρει τι είπε στον σύζυγό της όταν τα ξαναβρήκαν. Με άλλα λόγια, μόνο αυτή ξέρει ολόκληρη την ιστορία. Όσο για τη Μερσέδες, ποτέ της δεν συγχώρησε τον Βάργας Γιόσα. Και ποτέ δεν ξέχασε τη δειλή και ανέντιμη πράξη του, όπως τη θεωρούσε, ανεξαρτήτως από την πρόκληση. Magnify Image

ΓΓΜ και Φιντέλ Κάστρο, στην Καραϊβική, 1983. (Φωτογραφία από τον Ροδρίγο Καστάνιο) Magnify Image

Καρταχένα, Μάρτιος 2007: ΓΓΜ χαιρετά θαυμαστές στα ογδοηκοστά γενέθλιά του. (STR / AFP / Getty Images)

Πηγή

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Ακολουθήστε το Diaforetiko στο Google news Google News

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Ενδιαφεροντα

Ο 11χρονος Θοδωρής παλεύει με τον καρκίνο και δώρισε το επίδομα του σε άλλα παιδάκια που έχουν ανάγκη
Ενδιαφεροντα

Ο 11χρονος Θοδωρής παλεύει με τον καρκίνο και δώρισε το επίδομα του σε άλλα παιδάκια που έχουν ανάγκη

Ο 11χρονος Θοδωρής από τον Τύρναβο δίδαξε το μεγαλείο της ψυχής του, αποκαλύπτοντας ότι αποφάσισε να προσφέρει ως δωρεά το επίδομά που λαμβάνει στον ξενώνα της «Ελπίδας».

Γενοκτονία των Αρμενίων: Το φρικιαστικό έγκλημα της συστηματικής εξόντωσης ενός ολόκληρου λαού
Ενδιαφεροντα

Γενοκτονία των Αρμενίων: Το φρικιαστικό έγκλημα της συστηματικής εξόντωσης ενός ολόκληρου λαού

Η γενοκτονία των Αρμενίων, η πρώτη γενοκτονία του 20ου αιώνα, αναφέρεται στη φυσική εξόντωση των Αρμενίων χριστιανών που ζούσαν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και ξεκίνησε από την άνοιξη του 1915 έως το φθινόπωρο του 1916. Υπήρχαν περίπου 1,5 εκατομμύριο Αρμένιοι που ζούσαν στην πολυπολιτισμική Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1915. Σύμφωνα με όσα έχουν καταγραφεί, τουλάχιστον 664.000 πέθαναν […]

Υποκλίθηκαν όλοι: 19χρονος με σύνδρομο Down τερμάτισε με ρεκóρ τον μαραθώνιο και μας έκανε να δακρύσouμε
Ενδιαφεροντα

Υποκλίθηκαν όλοι: 19χρονος με σύνδρομο Down τερμάτισε με ρεκóρ τον μαραθώνιο και μας έκανε να δακρύσouμε

Ο Lloyd Martin είναι και επίσημα ο νεαρότερος άνδρας με αναπηρία που ολοκληρώνει μαραθώνιο και συγκεκριμένα τον αγώνα του Λονδίνου, που πραγματοποιήθηκε στις 21 Απριλίου. Σύμφωνα με την μητέρα του, Ceri Hooper, η οποία είναι και προπονήτριά του, ο Lloyd, που πάσχει από σύνδρομο Down, έκανε το όνειρό του πραγματικότητα, καθώς μεταξύ άλλων αυτή ήταν […]

Η Παναγία επεμβαίνει στις δυσκολότερες στιγμές τής ζωής μας
Ενδιαφεροντα

Η Παναγία επεμβαίνει στις δυσκολότερες στιγμές τής ζωής μας

Ο χώρος τής μονάδας εντατικής θεραπείας είναι ένας χώρος ο οποίος γίνεται αγώνας εντατικός εναντίον τού θανάτου. Οι γιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό παλεύουν με τον θάνατο που διεκδικεί τον ασθενή, αλλά και ο ασθενής βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση. Μπροστά του βλέπει τον θάνατο να έρχεται, και αυτό τού αυξάνει την στενοχώρια, συγχρόνως είναι μόνος […]

Αλφαβητάριο, το βιβλίο για τα «πρωτάκια» που άντεξε στο χρόνο και μεγάλωσε  γενιές Ελλήνων
Ενδιαφεροντα

Αλφαβητάριο, το βιβλίο για τα «πρωτάκια» που άντεξε στο χρόνο και μεγάλωσε γενιές Ελλήνων

Το πρώτο αναγνωστικό με το όνομα, Αλφαβητάριο, κυκλοφόρησε το 1919 και ήταν μέρος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του Ελευθέριου Βενιζέλου, σύμφωνα με την οποία η δημοτική γλώσσα θα διδασκόταν στα σχολεία. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Έμεινε γνωστό σαν «το Αλφαβητάρι με τον Ήλιο», λόγω του εξωφύλλου του που επιμελήθηκε μαζί με την υπόλοιπη εικονογράφηση ο Κ. Μαλέας. Η συντακτική ομάδα […]

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;
Ενδιαφεροντα

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Παλιά Αθήνα του 1960. Άλλοι άνθρωποι, άλλες εικόνες. Τότε που δεν έβγαζες εισιτήριο σε μηχάνημα ή κάρτα διαδρομών για να επιβιβαστείς στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τότε που έπαιρνες το λεωφορείο και έπρεπε να έχεις ψιλά πάνω σου γιατί «έκοβες» μέσα το εισιτήριο. Τα λεωφορεία στην παλιά Αθήνα δεν είχαν σχέση με τα σημερινά. Το μόνο […]

Όταν έμαθα ότι έχω καρκίνο κατάλαβα ποιες είναι οι αληθινές μου φίλες – Δεν σήκωναν ούτε τα τηλέφωνα
Ενδιαφεροντα

Όταν έμαθα ότι έχω καρκίνο κατάλαβα ποιες είναι οι αληθινές μου φίλες – Δεν σήκωναν ούτε τα τηλέφωνα

ΤΟ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΞΑΦΝΙΚΑ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ. Είναι επώδυνο και χρειάζεσαι την οικογένεια και τους φίλους δίπλα σου για να σε στηρίξουν και να σε βοηθήσουν ουσιαστικά. Άλλωστε, οι καλοί φίλοι στα δύσκολα δε φαίνονται; ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Δυστυχώς, όχι πάντα… Δεν είναι λίγες οι φορές που επιστήθιες […]

Τελευταία Νέα

Αφρικανική σκόνη – Ζερεφός: Οι πορτοκαλί εικόνες θύμιζαν Star Wars – Ανά 15 με 20 χρόνια εμφανίζεται με σφοδρή ένταση
Ελλαδα

Αφρικανική σκόνη – Ζερεφός: Οι πορτοκαλί εικόνες θύμιζαν Star Wars – Ανά 15 με 20 χρόνια εμφανίζεται με σφοδρή ένταση

Κάθε χρόνο επαναλαμβάνεται το φαινόμενο της μεταφοράς αφρικανικής σκόνης στη χώρα μας, ενώ περίπου ανά 15 με 20 χρόνια η εμφάνισή της γίνεται με μεγάλη ένταση, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Ακαδημίας Αθηνών, εθνικός εκπρόσωπος για την κλιματική αλλαγή, Χρήστος Ζερεφός, επισημαίνοντας ότι είναι κάτι που συμβαίνει από τότε που σχηματίστηκε η Μεσόγειος, εκατομμύρια χρόνια […]

Πέθανε ο πατέρας του Γιάννη Καλλιάνου – Διατάχθηκε ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας στο «Αττικόν»
Ελλαδα

Πέθανε ο πατέρας του Γιάννη Καλλιάνου – Διατάχθηκε ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας στο «Αττικόν»

Ο Γιάννης Καλλιάνος είχε περιγράψει την σοβαρότητα της κατάστασης του πατέρα του, εκφράζοντας μάλιστα και τα παράπονά του για τον τρόπο που αντιμετώπισαν την οικογένεια στο νοσοκομείο

«Δεν σκότωσε μόνο τον Ιάσονα αλλά ολόκληρη την οικογένεια»- Συγκλονίζουν οι γονείς του φοιτητή που σκοτώθηκε σε τροχαίο στη Βουλή
Ελλαδα

«Δεν σκότωσε μόνο τον Ιάσονα αλλά ολόκληρη την οικογένεια»- Συγκλονίζουν οι γονείς του φοιτητή που σκοτώθηκε σε τροχαίο στη Βουλή

Η ακροαματική διαδικασία ξεκίνησε με την κατάθεση του πατέρα και των αδερφών του θύματος - Ακολούθησε η κατάθεση του αστυνομικού, συνοδηγού του κατηγορουμένου και αυτόπτη μάρτυρα στο θανατηφόρο τροχαίο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Σαν να αγόρασαν δύο πατάτες από το σούπερ μάρκετ» – Σάλος στο Ίνσταγκραμ με τα δίδυμα που απέκτησε διάσημος σχεδιαστής μόδας με τον άντρα του
Διεθνη

«Σαν να αγόρασαν δύο πατάτες από το σούπερ μάρκετ» – Σάλος στο Ίνσταγκραμ με τα δίδυμα που απέκτησε διάσημος σχεδιαστής μόδας με τον άντρα του

Πλήθος αρνητικών και οργισμένων σχολίων συγκέντρωσε η ανάρτηση του γνωστού σχεδιαστή μόδας Simon Porte Jacquemus, ο οποίος ανακοίνωσε ότι απέκτησε δίδυμα με τον σύζυγό του. Το γκέι ζευγάρι φαίνεται ότι απέκτησε τα παιδιά μέσω παρένθετης μητέρας, με τον Γάλλο σχεδιαστή να προχωρά σε ανάρτησή στον προσωπικό του λογαριασμό χωρίς να κάνει καμία αναφορά στην γυναίκα που τα έφερε στον […]

Ανάστατοι οι Έλληνες οι τηλεθεατές: Οριστικό τέλος στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ», Πρώτο Πάσχα που συμβαίνει αυτό στη χώρα μας
ShowBiz

Ανάστατοι οι Έλληνες οι τηλεθεατές: Οριστικό τέλος στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ», Πρώτο Πάσχα που συμβαίνει αυτό στη χώρα μας

Φέτος, το τηλεοπτικό πρόγραμμα του ΑΝΤ1 φαίνεται να υφίσταται μια σημαντική ανατροπή που προκαλεί αίσθηση στους τηλεθεατές: η διαχρονική και εμβληματική θρησκευτική υπερπαραγωγή «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα της Μεγάλης Εβδομάδας μέχρι και τη Μεγάλη Τετάρτη, χωρίς να έχει ακόμη ανακοινωθεί επίσημα οι ημέρες και ώρες προβολής. Η σειρά, που έχει γίνει […]

Απάντηση κόλαφος από γυναίκα που έχασε τον άνδρα της στο «Αττικόν» στον Γιάννη Καλλιάνο
Ελλαδα

Απάντηση κόλαφος από γυναίκα που έχασε τον άνδρα της στο «Αττικόν» στον Γιάννη Καλλιάνο

Απάντηση κόλαφο δίνει στον Γιάννη Καλλιάνο μια γυναίκα που έχασε τον άνδρα της στο Νοσοκομείο «Αττικόν». Μεταξύ άλλων, του υπενθυμίζει ότι οι γιατροί και οι νοσοκόμες είναι άνθρωποι και έχουν όρια ενώ τον προτρέπει να αναζητήσει τις ευθύνες στο κόμμα και την κυβέρνησή του, που προωθούν την εγκατάλειψη του ΕΣΥ. Η συγκλονιστική ανάρτηση ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ «Είχαμε τον άντρα μου από 22 Φεβρουαρίου έως […]

Πέθανε ο πατέρας του Γιάννη Καλλιάνου – Διατάχθηκε ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας στο «Αττικόν»
Ελλαδα

Πέθανε ο πατέρας του Γιάννη Καλλιάνου – Διατάχθηκε ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας στο «Αττικόν»

Ο Γιάννης Καλλιάνος είχε περιγράψει την σοβαρότητα της κατάστασης του πατέρα του, εκφράζοντας μάλιστα και τα παράπονά του για τον τρόπο που αντιμετώπισαν την οικογένεια στο νοσοκομείο

close menu